close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 405: Peugeot 405 diesel slaat af!!!

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 grxd

Hallo,

even een vraag voor de mensen die er verstand van hebben. het gaat om mijn vaders peugeot. type is wat hierboven staat.

Het begon allemaal het lampje dat aangaat als er water in je brandstof zit..
uiteindelijk naar de garage geweest, filter nagekeken en ging weer een tijdje goed.

week later moeilijk starten na gemiddeld 20 keer gaat hij eindelijk aan. dus weer naar de garage.
Nieuwe gloeikoppen er op gekregen. dus ging weer goed.

Uiteindelijk is het nu zo erg dat bij het starten hij even loopt en daarna geleidelijk uitgaat alsof hij erg "moe" is.
Goed naar de garage!!! er is ingekomen een Nieuwe Brandstof pomp, een paar slangen.

Maar volgens de garage was het weer prima nu alsof hij nieuw is. Dus mijn pa loopt naar de auto en start hem, maar hij gaat weer geleidelijk uit... en loopt naar binnen en zegt: Nog steeds het zelfde probleem inmiddels was mijn pa het best wel zat..


Wie heeft enig idee wat hier aan de hand kan zijn?????
Drie keer naar de garage geweest ( hij staat er nu nog ) en nog het probleem niet gevonden

Wie weeet het probleem???


MVG

Peter

Geplaatst door

Jawsma (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Iemand enig idee?

Jawsma 0

16 jaar

Dit is bijna zeker lucht in de brandstof en waarschijnlijk zuigt hij dat aan bij het brandstoffilter of bij de voorverwarming van de brandstof, Ik weet zo even niet wat voor filter erop zit, het kan 2 soorten zijn .
Als het een zwarte pot op het thermostaathuis is kan het ook nog via de watersensor binnen komen.Daar zit een o ringetje omheen dat kan lekken.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Ok bedankt voor het antwoord zal me pa ff bellen... dat hij dat morgen even doorgeeft aan de garage dat ze het daar moeten zoeken..


mvg

peter

Jawsma 0

16 jaar

Ok de auto is weer terug uit de garage maar.............

Nu valt hij niet meer uit. dus dat is opgelost denk ik.
Maar nu is toerental van deze diesel 1000 - 1100 toeren. normaal is 800 volgens mij voor deze grd 1.9 diesel.

Maar hoe stel je dat af?
kan ik dat zelf??

mvg

peter

Jawsma 0

16 jaar

zit hier nog een opvoerpompje op ?? dan kan namelijk ook dit menbraampje lekken. groet thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Ik heb foto's gemaakt van hoe ze het nu hebben gemaakt. Ik heb het idee dat ze nu een rechtstreekse inspuiting hebben gemaakt. Maar ik heb de foto's als ik thuis ben vanavond of morgen zet ik ze hier op.

Zodat er ff proffesionals naar kunnen kijkien. Me vader zei trouwens dat hij van 1996 ipv 1995!! klein detail.

Maar foto's van gemaakte delen en motor komen er z.s.m aan.

Opvoerpompje? zo'n bal waar je in kunt knijpen?




Gr

peter

Jawsma 0

16 jaar

Ja je had 2 typen, een knijpbal in de leiding, of een systeem waar je je filter onderschroefde, waarop het drukmenbraam dan zat.
groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img238.imageshack.us/img238/7019/...[/img][/url]


[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img238.imageshack.us/img238/5404/...[/img][/url]

[url=http://img238.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img238.imageshack.us/img238/8706/...[/img][/url]


Dit zijn de foto's zeg maar wat jullie van deze constructie vinden, deze diesel loop niet meer mooi rond..


Groeten

peter

Jawsma 0

16 jaar

Wat een stelletje amateurs zeg,Ik hoop toch dat dit niet de oplossing is die ze bieden??
Als hij nu wel blijft lopen is dat het bewijs dat het in het brandstoffilter zit.
Repareren of vervangen.
En dan de pomp gewoon even goed afstellen.
Zo'n plastic slangetje dat kan niet, de brandstofpomp zuigt er aan en de slang wordt warm en slap en wordt dan dicht gezogen.
als er nu geen luchtbellen doorkomen is het bewijs geleverd dat tot de ontluchtingsbal het systeem luchtdicht is, dus kan dat slangetje er nu wel weer tussen weg en een degelijk stukje slang ertussen. (zo snel mogelijk).

oldtimer 0
badge

16 jaar

zou je ook kunnen vertellen hoe het precies hoort te zitten. Want ik heb helaas geen foto van voor de reperatie.
Of dat je misschien foto van dit motor type hebt?
Dit is bij een peugeot dealer gebeurt, de reperatie valt onder de garantie die ze gaven dus het moest zo goedkoop mogelijk.
Dit is trouwens een andere brandstofpomp.(tweedehands) Kun je ook vertellen wat wat is op de foto?
Maar wat moet vervangen worden en hoe?
Kun je dat misschien aan de hand van mijn foto's laten zien of je mag me ook mailen.
Peterh21@msn.com

Gr

Peter

ps. met het kentekenpapieren er bij is het een grxd 1.9 air-line

Jawsma 0

16 jaar

Het officiële brandstoffilter zit rechts op de foto 1 in de bocht van de grote slang met die 4 inbusboutjes boven op.
die ronde zilverkleurige bus boven op de motorsteun hoort daar niet, er hoort een goeie brandstofslang te lopen vanaf de knijpbalg naar de bovenkant van het brandstoffilter en vanaf het brandstoffilter onderkant naar de brandstofpomp.
Je mag trouwens rustig vertellen welke dealer het is. Misschien kan ik in de organisatie van Peugeot er iets mee.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Heb me vergist hij is geen dealer maar een expert in franse auto's!.

weet je trouwens ook wat voor functie dat zilveren ding heeft?

Moeten we hiermee terug gaan?
Dit hoort officieel niet zo toch?

peter

Jawsma 0

16 jaar

Dat zilveren ding is de vervanger van je orginele brandstoffilter, waar Oldtimer over schrijft. Zou wel goede afspraken maken met de expert over vervolgschade en garantie. gr Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

Maar dat zilveren ding is dat peugeot orgineel?
matthijs tis een gewone garage, met specialisme franse auto's. dit komt niet van bostsing ofzo...
Maar dit werd gemaakt in de garantie periode (aankoop auto ) dus daarom moet het denk ik zo goedkoop mogelijk. Maar volgens oldtimer houdt deze constructie toch geen stand.
We zijn op dit moment radeloos want opzicht hij rijdt best wel goed. alleen hij klinkt hard en toerental is behoorlijk hoog. ik denk dat het probleem in de brandstof filter zit omdat ze die niet weer hebben gebruikt.

Kan je een filter ook schoonmaken.. en hoeveel slangen en welke moet ik bestellen om het zelf te maken..

GR

peter

Jawsma 0

16 jaar

iemand?

Jawsma 0

16 jaar

Dat zilverkleurige ding in de brandstofaanvoerleiding komt mij voor als een brandstoffilter van een benzinemodel. Mijn Peu 309 1.4 TU3 had zo'n filter. Of het een orgineel onderdeel is is niet te zien op deze foto.
Orgineel brandstoffilter kun je schoonmaken of vervangen door imbusboutjes boven op het filter los te draaien.

Hendrik4293 5

16 jaar

Beste Peter, waar ik op doel is de reparatie is uitgevoerd door een kunstgreep. Als je alle berichten van hierboven lees dan snap je dat dit een soort van noodreparatie is, die (zo goedkoop mogelijk, auto is 12 jaar oud) is toegepast. Het is niet de orginele oplossing, dus daarom schrijf ik maak goede afspraken met de expert (lees expert in franse auto's) over de mogelijk (schadelijke) gevolgen van deze reparatie. De oplossing kan dus helemaal niet verkeerd zijn, maar je weet een gewaarschuwd mens ?????? groet Thijs

matthijs1 0
badge

16 jaar

ok, dank je wel.


Gr
peter

Jawsma 0

16 jaar

hallo jawsma, ik heb ongeveer het zelfde probleem, en zie dat bij je huidige situatie het voorverwarmen van de diesel niet meer gebeurd. kan bij vorst moeilijkheden geven..

succes

gorgo 0

16 jaar

het uitsluiten van de verwarmingsblok geeft geen problemen,bij de temperaturen in belgie en nederland,
60% van de voorverwarmingsblokken werden afgesloten omdat ze langs daar lucht trekken
groeten davy

davy2038 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.