Hallo,
Ik heb een 206 op lpg. Motor is een KFW. Al heel wat km's mee gereden, zo'n 230000km. Nu loopt hij als hij warm wordt, tussen de 70 en 80 graden, op 3 cilinders. Het motormanagment lampje gaat dan knipperen en de auto schokt dan.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar het helpt helaas niets.
- Kleppen stellen
- Compressie gemeten
- Bougies vervangen, waren niet zwart ofzo
- Bobinerail vervangen, Electrofil
- brandstofreiniger in de tank
Mijn ideeen zijn een beetje op, zou iemand me hier verder mee kunnen helpen??
Alvast bedankt,
Elma
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Knipperende lampje geeft aan dat er een ernstige storing is die de katalysator aan het beschadigen is.
De bedoeling is dat je dan de motor uitzet of op zijn minst iets doet waardoor de lamp niet meer knippert - zoals minder gas geven.
Doorrijden met dit probleem kan dure schades veroorzaken zoals verbrande kleppen en/of een gesmolten katalysator.
Ik denk dat lpg-installatie (zoals zovele) te arm staat en dat er daarom zogenaamde misfires voorkomen.
Rijd eens een paar dagen op benzine om te zien of het probleem dan ook voor komt.
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat geeft hetzelfde resultaat en misschien nog wel erger. Toen ik op benzine reed is het iedere keer gebeurt en ik heb vandaag ook nog een stukje op gas gereden en toen bleef hij het doen. Ga hem morgen weer uitlezen en dan zal de code wel weer of p0460 zijn of p0300. Dit is de vorige keren in ieder geval de code geweest.
Elma
14 jaar
P0300 is misfire. Die geloof ik wel. P0460 is brandstofniveau-sensor. Ik weet niet zeker of die er wel op zit. Maar dat veroorzaakt het probleem niet.
Tja, dat wordt meten. Eerst maar eens een 4-gas meting en compressie en lekverliezen laten meten.
Dan sensoren uitlezen en controleren of de waardes wel kloppen.
Ben vanochtend naar mijn werk gereden, netjes op lpg en wat schertst mijn verbazing, hij heeft de hele weg, bijna 200km, gewoon normaal gelopen.
Heb vanavond toch nog even de stoute schoenen aangetrokken en de injectors er "even" uitgehaald. Doorgemeten en toen bleek dat er eentje wel een hele hoge weerstand had. Had op problemcar al wel eens gelezen dat nr 4 vaak de boosdoener is en wat bleek idd nr4. Morgen even een nieuwe halen en de rest moet maar even ultrasoon worden gereinigt. Dan kan ik ze morgenavond weer monteren. Jullie horen nog wel even of het is gelukt.
Elma
14 jaar
Nou hij rijdt weer als een zonnetje, vanavond nog even een stukje gereden en zowel op benzine als lpg rijdt hij weer prima.
Bedankt voor de tips!
Elma
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar