auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 206: lpg

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400

Ik overweeg om een peugeot 2006 te kopen met een gasinstallatie of een benzine auto aan teschaffen met weinig km en hierop een lpg installatie te laten bouwen. Echter nu hoor ik dat Franse auto,s niet voor lpg geschikt zijn.
Wie weet hier meer van als dit waar is of niet.

Berend

Geplaatst door

bj.draaijer (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mits er een goeie instalatie goed wordt ingebouwd is er bij de 206 geen enkel probleem. Het probleem zit meestal in de inbouw die onzorgvuldig wordt uitgevoerd.

oldtimer 0
badge

16 jaar

Zou best kunnen dat Franse auto's niet voor LPG geschikt zijn. Maar de Peugeot's die ik heb gehad reden er perfect op. Mijn eerste, een 309 1.6 heb ik de teller tot voorbij de 380.000 zien gaan en daarna ingeruild voor een 605 3.0 V6 daarmee tot ongeveer 260.000 gegaan. Toen heb ik een foutje gemaakt en een Honda Civic Coupe genomen. Een aantal jaar later die fout goed gemaakt en een 406 1.8 (XU) tot ver boven de 340.000 gereden. Mijn huidige 406 1.8 (EW) zit nu op de 277.000 en ik verwacht daar nog aardig wat kilometers mee te maken (al ben ik wel op zoek naar een nieuwe (weer 406, maar dan een coupe), ook met een gas installatie).

Totale kosten voor onderhoud aan de gas installaties van alle auto's tezamen is € 410.- Mijn eerste 406 had een AG installatie en daarvan moest voor de apk (co of zo te hoog) de centrale injector vervangen worden, blijkt een zwak punt te zijn en is erg duur (€ 400.-). Mijn huidige 406 heeft een Vialle LPi installatie en daarvan is een slang die naar één van de injectors ging doorgeschuurd. Slang was € 10.- en het doorschuren zou aan onzorgvuldige montage terug gevoerd kunnen worden.

Wat voor een LPG auto wel erg fijn is, is als deze hydraulische klepstoters heeft. Dan hoeven de kleppen niet gesteld te worden. Iets wat met LPG wat vaker voorkomt dan bij een auto op alleen benzine. Mocht de auto van je keuze geen hydraulische klepstoters hebben, is het wellicht goed om te weten of het kleppenstellen en simpel klusje is of dat het hele blok uit elkaar moet.

Richard9710 0

16 jaar

[quote=Richard9710]Wat voor een LPG auto wel erg fijn is, is als deze hydraulische klepstoters heeft. Dan hoeven de kleppen niet gesteld te worden. Iets wat met LPG wat vaker voorkomt dan bij een auto op alleen benzine. Mocht de auto van je keuze geen hydraulische klepstoters hebben, is het wellicht goed om te weten of het kleppenstellen een simpel klusje is of dat het hele blok uit elkaar moet.[/quote]
De 1.4 heeft geen hydraulische klepstoters, kleppen moeten dus regelmatig gesteld worden, maar dit is niet moeilijk.

306 cabrio 0
badge

16 jaar

Ik denk persoonlijk dat je in een kleine auto geen lpg moet bouwen.
Ik vind de motor er te licht voor en geen hydraulische stoters.
Dan zou ik voor de 1.4 hdi gaan, zuinig en erg betrouwbaar.
Lpg is leuk bij grote autos waar gewoon zwaardere motoren inzitten die niet zo op hun tenen hoeven te lopen.
Daar komt nog eens bij dat hoe groter de auto, hoe eerder het voordeliger is op lpg.
Een hdi loopt met gemak 1 op 20, een lpg auto loopt maar zo 1 op 10.
Ondanks directe gasinspuiting tegenwoordig.
Gas levert nou eenmaal minder energie per liter.
Voor dezelfde versnelling ga je daardoor ook harder trappen.

primera p11 0

16 jaar

Ik heb diverse 206 1.4 op lpG lopen zonder problemen.. D 1.4 in de 206 kan het heel behoorlijk doen (de 1.1 is te licht) en is voor deze auto ook voldoende. En de HDI motoren lopen echt niet allemaal 1 op 20

garageburgwal 0
badge

16 jaar

De 1.4 hdi loopt echt wel 1 op 20, zelfs zuiniger.
De 2.0 hdi is een stuk onzuiniger, haalt 1 op 16,17.
Bij een kleine auto loont het gewoon veel minder, want loopt op benzine al behoorlijk zuinig.
Ik zou voor de hdi gaan, en uiteraard zijn er mensen die met veel plezier rondrijden op lpg in een 206.
Daarbij heeft deze geen hydraulische stoters en moeten met de hand gesteld worden, en dat is best wel vaak.
Ook die kosten moet je meenemen, en ze zijn zo verbrand als ze een poosje te strak staan.

primera p11 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.