Bij mij is de koppeling vervangen, maar heb tussen de 2500-3000 toeren bij een WARME motor een probleem.
Het volgende:
De auto schakelt zonder problemen, maar in de 3e-4e-5e versnelling als ik gas geef (ook als ik niet heb geschakeld), dan verhoogt hij zijn toeren zonder snelheid en pakt dan weer op. Dit probleem is onregelmatig en doet zich alleen voor bij warme motor tussen 2500-3000 toeren voor.
Bij gas los houdt de motor in en schokt dan voor zeer korte duur. Dit weer bij warme motor.
Kan dit duiden op een lek in de kunststof brandstofleiding of defecte katalysator ? Enig idee?
Alvast bedankt,
Richard
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het toerental van de motor oploopt en de snelheid van de auto verandert niet, dan betekent dat dat je een slippende koppeling hebt. Er zal dus wat mis gegaan zijn bij het vervangen van de koppeling.
Lijkt mij niet logisch bij alleen een warme motor. Ik kan me de koppelingskabel nog wel indenken.
12 jaar
De symptomen die je omschrijft duiden op een slippende koppeling. Anders kan je motortoerental niet oplopen bij gelijkblijvende snelheid. Dat kan natuurlijk de koppelingskabel zijn, dat heb ik ook niet uitgesloten. Alleen deze is zelfstellend.
Lijkt mij eerder dat je koppeling vet wordt bij warme motor door een lekke keerring bijvoorbeeld, of dat bepaalde delen van de koppeling niet goed gangbaar zijn bij warme motor. Bijvoorbeeld dooruitzetting.
12 jaar
Opgelost: De bak lekt niet meer. Mijn vermoeden is dat er te veel transmissieolie is gebruikt, waardoor er te veel druk op de keerring is gekomen en is gaan lekken. De koppeling slipt niet meer en geen olielekkage.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar