close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Versnellingsbak schurend geluid

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Bij deze deze peugeot de koppelingsplaat, drukgroep, drukgroeplager en geleidingshuls vervangen.
Heb nu een schurend/krakend geluid.
Dit geluid verdwijnt bij intrappen van de koppeling.
Bij op laten komen van de koppeling begint het weer, in alle versnellingen en ook in zijn vrij.
Als is een beetje speel met het koppelingspedaal, is het geluid soms helemaal weg.
Als ik hem dan nog een keer intrap is het geluid weer terug.

Geplaatst door

Okkelo (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien gelijk wel te moeilijk denken, maar heb je de koppelingsplaat op de juiste stand gemonteerd? Dus per ongeluk niet de verkeerde zijde naar vliegwiel? Hangt even een beetje van motortype af (waarom niet ingevuld??) Volgens mij is het bij 1600 16klepper mogelijk, en bij verkeerd om monteren van de plaat, raken de tangentiaal veertjes net de bout-koppen van het vliegwiel.

hans4074 0
badge

12 jaar

Het is een 1600 16v (over het hoofd gezien)
De koppelingsplaat zit nu met het uitstekende asje naar de vliegwielzijde.
En dus met het uitstekende veren gedeelte naar de drukgroep zijde.
Is dit juist of zit hij nu verkeerd om.
En is het mogelijk dat het geluid dan afentoe weg is of zou hij dan altijd bij het loslaten van het pedaal geluid moeten maken.

Alvast bedankt voor je reactie

Okkelo 0

12 jaar

dat is juist. als je echt zeker weet dat ie zo zit dan toch wellicht een link druklager? bij sommige typen geleidehuls zit tussen de huls en het priseaslager nog een vulring, deze toch niet toevallig vergeten he? blijft wel eens aan de oude huls plakken.

harry4203 2465
badge vip badge

12 jaar

Er zit alleen een keerring op de huls, geen vulring

Okkelo 0

12 jaar

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat hij het soms wel en soms niet doet. Kan het zijn dat eea op elkaar ingesleten moet raken? Ben er (mede door het geratel) nog niet mee wezen rijden, ook is het oliepijl nog niet maximaal. Het druklager lijkt op het oog prima, wel vind ik de bevestiging van het lager wat gammel voelen/ogen.

Okkelo 0

12 jaar

Zoals Harry al aangaf, zit je koppelingsplaat op deze manier goed, dus het hoger staande deel met tangentiaal veertjes richting drukgroep. Het druklager zit toch wel met z'n kleine haakjes goed gemonteerd achter de gaffel? Wat je nog eens zou kunnen testen: laat de motor lopen en trek dan met handkracht de koppelingskabel met gaffel thv de versnellingsbak eens zo ver mogelijk naar buiten, zodat je zeker weet dat het druklager daardoor vrij komt te liggen van z'n drukgroep. Hoor je het geluid dan nog?

hans4074 0
badge

12 jaar

Het dikkere gedeelte zit inderdaad richting drukgroep, veertjes zitten aan beide kanten. Het uitstekende asje staat richting vliegwiel. Ga vanmiddag even proberen om de gaffel los te trekken. Het lager zit wel met de kleine haakjes op de gaffel

Okkelo 0

12 jaar

Geprobeerd om de gaffel met de hand los te trekken, hij komt dan wel wat naar buiten, maar het geluid gaat niet weg

Okkelo 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.