Peugeot 306: mazoutpomp afstellen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8

hoe kann ik de mazoutpomp afstellen voor peugeot 306 hdi motor dw8 ik heb de drie bouten los gedan van de mazoutpomp polie en daar geproberd aftestellen mar soms start de auto niet en soms te veel rook en nu am begin geen rook maar nach 5 min veel blauw rook en als ik prober te riden motor heft geen vermogen dus met moite hal ik 50 km per u kan imand mij helpen

christine1408

Geplaatst door christine1408 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

mecano ltd (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat is in vredesnaam een mazoutpomp, verklaar je nader.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

Mazoutpomp = Brandstofpomp ;

Gr. paul

christine1408 (0), 12 jaar geleden

[quote=mecano ltd]Wat is in vredesnaam een mazoutpomp, verklaar je nader.[/quote]
mazoutpomp is brandstofpomp of dieselpomp
die is ontregeld
hoe kan ik dit probleem oplossen

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze brandstofpomp wordt afgesteld met/op het tandwiel van de pomp i.c.m. de totale afstelling van de distributie(riem), dus krukas, nokkenas en tandwiel br.stofpomp blokkeren met het juiste, exact passende gereedschap, de 3 boutjes van nokkenas-tandwiel en de 3 boutjes van het br.stofpomp tandwiel iets lossen zodat de beide tandwielen kunnen verdraaien. Dan span je de distributieriem de juiste kant op en zet em op de juiste spanning (eenheden seem) Daarna zet je de boutjes van beide tandwielen vast, verwijder je de 3 blokkerpennen en draai je op handkracht de krukas/motor een aantal slagen rond en nadien nogmaals controleren of de blokkeerpennen weer exact in de 3 blokkeringen vallen. Dit is de juiste methode. De afstelling komt zeer precies omdat je op deze manier de juiste afstelling van de br.stofpomp krijgt, en dus niet door alleen de boutjes van het pomp-tandwiel te lossen en "maar een beetje verdraaien" .

Beunhaas (530) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij werd er bedoeld , hoe het inspuitmoment afstellen en niet , hoe zet ik de distributie op tijd.

mecano ltd (0) PRO, 12 jaar geleden

Volgens mij is gewoon een turbo probleem, zal niet de eerste zijn.

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Beunhaas]Volgens mij werd er bedoeld , hoe het inspuitmoment afstellen en niet , hoe zet ik de distributie op tijd.[/quote]
Ja, dat doe je bij de DW8 op deze manier. Deze pomp heeft geen (timing)afstelmogelijkheid/sleufgaten op het huis, maar doe je dus met de sleufgaten in het tandwiel, vandaar de noodzaak van exacte afstelling.

Verder probeer ik antwoord te geven op de gestelde vraag hoe de pomp afgesteld moet worden. Of dit de oorzaak is is vraag 2. In ieder geval is het al niet goed om zomaar aan het pomptandwiel te gaan draaien.

christine1408 (0), 12 jaar geleden

[quote=hans4074]Deze brandstofpomp wordt afgesteld met/op het tandwiel van de pomp i.c.m. de totale afstelling van de distributie(riem), dus krukas, nokkenas en tandwiel br.stofpomp blokkeren met het juiste, exact passende gereedschap, de 3 boutjes van nokkenas-tandwiel en de 3 boutjes van het br.stofpomp tandwiel iets lossen zodat de beide tandwielen kunnen verdraaien. Dan span je de distributieriem de juiste kant op en zet em op de juiste spanning (eenheden seem) Daarna zet je de boutjes van beide tandwielen vast, verwijder je de 3 blokkerpennen en draai je op handkracht de krukas/motor een aantal slagen rond en nadien nogmaals controleren of de blokkeerpennen weer exact in de 3 blokkeringen vallen. Dit is de juiste methode. De afstelling komt zeer precies omdat je op deze manier de juiste afstelling van de br.stofpomp krijgt, en dus niet door alleen de boutjes van het pomp-tandwiel te lossen en "maar een beetje verdraaien" .[/quote]
BEDANKT VOOR UW ANDWORD MAAR IK DENK DAT IK EEN FOUT GEMAKT HEB?IK DENK DAT IK DE KRUKAS NIET OP TIJD AFGESTELD HEB EN DAAR DOOR AL DE MISERIE
IK GA NU DE VLIEGVIEL OP TIJD ZETEN EN DE KLEPENDEKSEL DERAF PLUS DE ERSTE INJEKTOR OM ZEKER TE ZIJN DAT DE VLIEGWIEL OP TIJD STAAT
EN DARNA PROPEREN MAAR IK LAAT UW ZEKER ITS WETEN OF MIJ GELUKT IS ALVAST BEDANKT VOOR UW INFORMATI

christine1408 (0), 12 jaar geleden

[quote=mecano ltd]Volgens mij is gewoon een turbo probleem, zal niet de eerste zijn.[/quote]
bedankt voor uw antword maar is geen turbo gevone diessel

christine1408 (0), 12 jaar geleden

[quote=mecano ltd]Volgens mij is gewoon een turbo probleem, zal niet de eerste zijn.[/quote]
bedankt voor uw antword
maar is geen turbo gevone diessel

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.