Hallo allemaal,
ik heb vorige week de vraag voorgelegd dat ik steeds de melding krijg repareer de motor.
mij werd aangeraden de auto uit te laten lezen bij de Peugeot dealer..
Dit is vandaag gebeurt, er kwam uit dat er iets was met de oliedruk, tot zover kon ik het nog volgen maar nu zei de monteur die de uitlezing had gedaan, dat de carter pan er eerst onderuit moest om verder te onderzoeken omdat misschien het filter verstopt is geraakt omdat de distrubitieriem door het carter loopt en opgelost zou zijn??? dus de autostaat nu in afwachting van tijd op vervolg bij de dealer.
Nu dacht ik dat ik een ketting had, maar een riem door het carter klinkt mij erg vreemd.
Ik heb best vertrouwen in de Peugeot dealer maar kan iemand mij iets wijzer maken want als dit klopt zit ik uiteraard aan een nieuwe riem wat een aardige dure grap is.
Vr.Gr. Dirk
P.S auto heeft 100300 KM op de teller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas klopt het verhaal van de dealer. De distributieriem is in dit geval een getande riem (geen ketting dus) die in de motorolie draait.
De hogere kilometerstand verbaasd mij, want meestal beginnen de problemen bij ca 80.000km. De getande riem lost toch op door de olie en die deeltjes komen voor het zeefje van de oliepomp te zitten. Raakt het zeefje geheel verstopt, dan krijg je storing oliedruk. Het is in dat geval ook niet slim om door te rijden om grote motorschade te voorkomen.
De carterpan moet gedemonteerd om bij het zeefje te komen en de distributieriem moet vernieuwd worden incl controles van diverse andere onderdelen die mogelijk ook verstopt kunnen raken door riem-resten.
Heeft de dealer het ook gehad over coulance regeling? Hangt wel af van een aantal voorwaarden.
Hallo bedankt, voor jouw snelle antwoord.
Is jammer voor iets dat "onderhoudsvrij" zou moeten zijn, kan ook nergens een vervangingsinterval vinden. Hebben het wel over garantie cq. coulance gehad maar kom daar helaas niet voor in aanmerking omdat het onderhoudsboekje alleen de 1e keer door een officiële Peugeotdealer was ingevuld, daarna door andere en later niet ingevuld helaas.
Als ik uitslag weet kom ik hier nog even terug.
Vr.Gr. Dirk
3 jaar
hallo hier ben ik weer,
het probleem was inderdaad dat het filter v/d olie aanzuig pijp was verstopt door deeltjes van de distributiesnaar welke aan het oplossen was.
Dit is volgens de Peugeotdealer waarschijnlijk het gevolg van verkeerde olie in het verleden, auto is alleen de eerste beurt bij de officiële dealer geweest, daarna 1x bij een algemene dealer en vervolgens hopelijk bij een kundig iemand??? .
Het is volgens de dealer zaak bij het periodieke onderhoud de carterpan te verwijderen en het zuig filter en de riem te controleren en zeker de voorgeschreven olie te gebruiken.
Nog even een pluim voor de mensen van de Peugeot dealer in Lelystad die voor elkaar hebben gekregen dat mijn reparatie onder de coulance viel, waar door de kosten voor mij te behappen zijn, ondanks de onduidelijke historie. Hulde!!!
Verder wil ik hierbij weer iedereen bedanken voor de tips en goede raad en dan hierbij deze topic afsluiten.
Vr.Gr. Dirk
3 jaar
Mooi dat het uiteindelijk tot tevredenheid is opgelost en bedankt voor de terugkoppeling.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 2008 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar