Hallo forumleden,
Graag wil ik jullie mening horen over de gebruikte bougies in mijn auto.
Ik heb een onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij ik o.a. ook de bougies heb vervangen, de oude zijn van Bosch R6 Super FR8SEO en waren af fabriek gemonteerd en hebben 37800 km hun werk gedaan. ( ja, ik weet het, weinig km's in ruim 7 jaar ). De laatste rit was een afstand van 2 X 25 km met stads- en 100 km wegdeel. Echter mijn vraag is: Is de kleur wel juist van de elektroden? Een foto's heb ik bijgevoegd maar ik zal een duidelijke omschrijving geven omdat het uit de beelden misschien niet helemaal duidelijk overkomt. De kleur van de elektroden zijn roestbruin zonder koolafzetting. Duid dit op een verkeerde warmtegraad van de bougies? De nieuwe bougies zijn NGK LFR6B en de motor loopt er perfect op. Het verschil zit in de middenelektrodelengte, die van NGK zijn korter als van Bosch. Wat is jullie mening?
Bij voorbaat hartelijk dank en met een vriendelijke groet, André.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/4/img3640x480.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/4/i...][img]http://img4.imageshack.us/img4/9046/img3...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niks mis mee. Tegenwoordig gaan de bougies al minimaal 60000 km mee tot wel 100000 km.
Over het algemeen is het zo: hoe langer de midden elektrode, hoe warmer de bougie. Met korte(re) afstanden rijden zeker geen nadeel.
Dank voor je reactie. De NGK bougies die ik nu gemonteerd heb zijn die dan ook wel goed?
12 jaar
Die zijn goed.
Petje57, nogmaals hartelijk dank voor je antwoord.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar