close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 2003: Moeilijk aanslaan en loopt niet goed

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo,

De afgelopen weken heb ik last van een Peugeot 206 die er niet helemaal zin meer in lijkt te hebben…

Momenteel heb ik de storingscodes:
- P1110
- P0440
- P0105

Alle connectors zijn goed aangesloten.

Afgelopen week had ik de P0200, door wat te meten kwam ik erachter dat injector 1 niet goed meer was. Deze heb ik vervangen.

Door eerst de fuse van de brandstof pomp eruit te halen heb ik de druk in de injector rail verlaagd om deze vervolgens los te koppelen en te demonteren.

Nou alles terug gemonteerd en geplaatst, deed hij het weer goed, liept perfect.

Het begon de dag erna, toen ik van de snelweg weer eraf ging en terug wilde schakelen. Mijn motor voelt spontaan uit. Na het werken wilde ik mijn motor weer starten maar hij wilde niet meer aanslaan. Alsof er geen brandstof meer gepompt werd.

Door wat aan de stappen motor connector van mijn gasklep huis te rommelen deed hij het weer. Gasklep huis is schoon!

Wie kan mij helpen om te zien was het probleem precies veroorzaakt?

.

Geplaatst door

Tim1122 (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de map-sensor 4 aansluitingen heeft dan slaan P0105 en P0110 op hetzelfde onderdeel.
De lucht temperatuur sensor zit dan ingebouwd in de map-sensor.
Zit de stekker misschien los?

P0440 is een fout op het tankontluchtingssysteem.
Dat kan de Klep actieve koolstoffilter van het Tankontluchtingssysteem of diens bedrading zijn.
Of er is een slang ergens lek.

oldford 0
badge

3 jaar

Of er is een (of meerdere) draadbreuk/kortsluiting ergens die je (tijdelijk) oploste door aan de bedrading van de gasklep te rommelen.

oldford 0
badge

3 jaar

De sensor die links van het licht huis zit bedoel je denk ik?

Deze is correct aangesloten.

Kan het zijn dat er lucht in het systeem zit omdat ik de aansluiting op de injectorrail en de rail zelf heb laten leeglopen? Zou ik het systeem dan kunnen ontluchten door op de zijkant (rechts) van de rail, de druk eraf te halen en zo de lucht eruit te krijgen,

Of zou de EVAP klep kapot zijn?

Tim1122 0

3 jaar

De rail ontlucht zich zelf. Zelfs als er lucht in zit dan krijg je niet deze foutcodes.
Wat bedoel je met "licht huis"? De map-sensor zit op het inlaatspruitstuk.

oldford 0
badge

3 jaar

Heeft u een foto van de map sensor? Dat kan ik vanavond even kijken!

Tim1122 0

3 jaar

heb je de distrubutie timing al gecontroleerd?

STIP911 105
badge

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.