Peugeot 205: Monopointhuis vervangen???

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

Ik heb een Peugeot 205 van het bouwjaar 1989 met een 1.1 motor.

Mijn auto slaat steeds af. Hij loopt alleen als je m hoog stationair laat lopen.
Nu heb ik de ontsteking na laten kijken dit werkt goed ook de carburateur heb is nagekeken en dit werkt ook na behoren.
Nu was de koppakking ook niet perfect dus die is ook vervangen. Hierbij zijn ook de kleppen gecontroleerd deze waren allemaal heel en sloten goed af. (het probleem was er al voor de koppakking vervangen is)
Ook is de cilinderdruk nagemeten deze is ook goed. Het is echter wel zo dat een a twee cilinders soms via het inlaatspruitstuk de uitlaat gassen lozen.
Ik kan de auto wel laten lopen door de veer die tussen het stationair zit er tussen uit te halen, maar de auto loopt dan veel te hoog in de toeren. Ook is het geluid dan niet goed (metaalachtig).

Nu heb ik van een dealer telefonisch de tip gekregen dat het waarschijnljik de monopointhuis kapot is. Nu is mijn vraag kan het dat volgens jullie zijn en zoja waar zit die en hoe is die te vervangen?

Alvast bedankt voor de reacties en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr Desiree

Desiree

Geplaatst door Desiree (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

BB071 (0), 17 jaar geleden

Hallo Desiree (en Teun?),

Klinkt inderdaad hetzelfde als het probleem dat ik pas geleden heb gehad. Uiteindelijk opgelost met een "nieuwe" monopoint van de sloop. Is heel gemakkelijk te vervangen, als je een beetje handig bent is dat in een kwartiertje gepiept. Het ding waar je gasklep en je kabel aan vast zit is de monopoint. Als je het deksel eraf haalt zie je als het goed is 4 torx bouten. Daarmee zit ie vast aan de inlaat. Let wel op dat je de goede torx loshaald. Haal op de sloop een andere, kosten ergens tussen de 30 en 50 euro, afhankelijk van de leeftijd en de staat natuurlijk. Let wel op dat de pakking erbij zit en dat deze niet gescheurd is. Anders haal je bij de dealer een pakking van een eurootje. Schroef de boel weer vast......starten en genieten! Althans in het gunstigste geval. Anders zou ik het ook zo op een afstand niet weten.



Succes en groetjes Bart

Desiree (0), 17 jaar geleden

helaas is mijn autotje zo oud dat er nog geen monopointhuis op zit dus dat is het helaas niet.
Startmodule inmiddels ook al vervangen nog steeds geen resultaat....

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 17 jaar geleden

"ook de carburateur is nagekeken"
"Nu heb ik van een dealer telefonisch de tip gekregen dat het waarschijnljik de monopointhuis kapot is"
Dat kanie.

Ik denk dat de dealer gelijk heeft (monopoint huis) en deze lijkt op een carburateur.

Oiram

Santa (0), 17 jaar geleden

Het hangt er allemaal een beetje van af....
Eind jaren 80 stapte men over de carburateur naar de monopoint versie.

Het hangt dus even van je chassisnummer af om zeker te weten of de auto van oorsprong een carburateur danwel injectie heeft.
Je kunt het ook heel simpel zien aan de motorcode:

TU1 is carburateur

TU1M is injectie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.