close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: motor blijft draaien

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1868

raar fenomeen motor blijft draaien bij afzetten contact na het plaatsen van een andere uitlaat , daar ik er niet goed aankon om te demonteren heb ik de wagen vooraan met een clarc even met zijn neus in naar omhoog gebracht de uitlaat eronder geplaatst eens dit gedaan heb ik hem laten zakken en een tijdje laten staan eer ik hem wilde starten kwa dat alles weer zo een beetje op zijn plaats kwam van vloeistoffen olie water & dergelijke , toen wilde ik hem starten en wilde niet aanslaan toen heb ik een soort pompje gevonden in de buurt van de dieselpomp waar ik enkele keren opgedrukt heb toen starte hij maar nu wil hij niet meer stilvallen ik kan gewoon de sleutel uit het contact trekken en de motor blijft door draaien , heeft iemand enig idee wat dit zou zijn ??
alvast dank , groetjes

Geplaatst door

patje1967 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

afsluiter op brandstof pomp defect of blijft bekrachtigd.

Ramjod 0
badge

12 jaar

beste Ramjod ,
waar kan ik dat vinden de afsluiter en wat bedoel je met bekrachtigd soms geen fotooke van zo een afsluiter ??
groetjes

patje1967 0

12 jaar

Voor nood... knijp even met een tang de toevoerslang dicht . Op de pomp zit een electrische aansluiting . Deze draad zit met een klein moertje er op vast . Deze afsluiter tikt als je het contact aan zet . De ijzeren stift beweegt nog wel maar het rubbertje vertoont scheurtjes en sluit niet meer goed af om de motor te stoppen. Let er op dat bij demonteren er apsoluut geen zand of vuil in de pomp komt. Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

inderdaad de klepje op de brandstofpomp

@punt
waar je het over hebt dan heb je wel al een nieuwe inzitten
de orginele zitten 3 draden erin
uit mijn hoofd
massa
plus
plus naar de computer als de klep open staat

rechts waar de ijzerkap zit
deze moet je kapot slijpen
en daaronder zit hij
als je de juiste klep monteert en zelf draad naar geschakelde plus legt ben je er
heb al een keer meegemaakt dat iemand anders de klep vv heeft en probleem bleef
oorzaak de verkeerde klep, hierdoor sloot hij niet goed af

officiele manier is nieuwe dieselpomp waardoor ook nieuwe distributie-riem gemonteerd dient te worden
klep is verkrijgbaar bij verschillende dieselspecialisten

beste leden ,
was inderdaad de afsluiter die niet meer goed funcioneerde draadje los gedaan zoals Punt beschreef alles schoongemaakt even alles goed onlucht en hij doet het weer , bedankt voor de tips
groetjes
patrick

patje1967 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.