Hallo allemaal,
vorige week waren mijn vriend en ik op weg naar huis. Plots schroefden de remmen verschrikkelijk!
Eens thuis bleek dat de remblokjes VOLLEDIG op waren, tot op het ijzer. (Ik weet dat dit normaal geleidelijk aan komt, maar nu was het er plots)
We hebben niet meer met de auto gereden, en mijn vriend is direct nieuwe remblokken gaan kopen.
De linkerkant was geen enkel probleem om te vervangen. Maar de rechterkant heeft heel wat meer moeite gekost, omdat de piston (of zoeits, jullie weten waarschijnlijk wel wat ik bedoel) vast zat. Met een spanvijs is die uiteindelijk los gekomen. Bleek dat er geen vet meer in zat.
Alles was in orde, want er is dagelijks ongeveer 100km gereden met onze Partner zonder problemen. En gisteren kwam er ineens heel veel rook van de rechtervoorkant. En alles stond gloeiend heet en stonk verschrikkelijk!
We hebben alles dan laten afkoelen, en zijn dan rustig naar huis gereden, zonder al te veel te remmen. En plots kwam er rook van onder de capeau. Mijn vriend is gestopt en heeft de capeau dan open gedaan en het doek dat onder de capeau hangt stond in brand.
Ik heb nu dus 2 vragen:
1) Hoe komt het dat er 5 dagen geen enkel probleem was en gisteren de remmen ineens gloeiend heeft werden?? En dan enkel aan de rechtervoorkant (de kant waar de piston vast gezeten had). Het is niet zo dat de remmen vast zitten, want mijn vriend heeft de auto onmiddellijk opgekrikt en het wiel kon gewoon soepel ronddraaien.
2) Is het toeval dat net op hetzelfde moment dat doek in brand gevlogen is? Of kan dit toch met de remmen te maken hebben. (Ik dacht trouwens dat dit een vuurvast doek was dat niet in brand KON schieten)
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de remklauw blijft hangen maak alles goed gangbaar : de zuiger en de geleide pennen
Ook als er geen weerstand is?
Want voor de remblokjes vervangen waren, en je zette de auto in neutraal, dan stond hij HEEL SNEL stil. Dat kwam dus blijkbaar doordat die piston vast zat (spreek mij maar tegen als ik verkeerd ben,hoor. Ik zeg enkel wat ik gehoord heb).
Zou het ook dit kunnen zijn:
mijn vriend zijn pa had gezegd dat er smeersel op een nippel moest. Maar mijn vriend zegt dat die nippel dient om te ontluchten. Blijkbaar heeft hij toch smeersel op deze nippel gedaan. Kan dit er iets mee te maken hebben??
12 jaar
Ohja, en nu is die weerstand er niet meer. Hij bolt heel vlot nu.
12 jaar
nippel is om te ontluchten, er kan geen smeersel in, maar hou het in de gaten of hij weer niet te warm wordt anders toch repareren
en hoe en wanneer moet je eigenlijk ontluchten? Is dit iets dat iedereen kan doen? Of heb je daarvoor speciaal materiaal nodig?
12 jaar
je moet ontluchten als je de cilinder uitelkaar hebt gehaald, of een slang of leiding hebt vervangen dan zit er lucht in, waar olie hoort te zitten en dan remt hij niet
[quote=jokentje]Blijkbaar heeft hij toch smeersel op deze nippel gedaan. Kan dit er iets mee te maken hebben??[/quote]
Ik zou om te beginnen de vrienden met pensioen sturen.
Dan even navragen wat er precies met die nippel gedaan is. Ik hoop niet dat ze die doorgesmeerd hebben.
Vervolgens zou ik de auto naar een professional brengen voor dat er ongelukkken gebeuren of de auto afbrandt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar