👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
sinds ongeveer 2 maand is het net of de motor hapert of iets inhoud zeg maar als ik het gas iets los laat.
hij doet dit niet altijd , maar ik heb wel het idee dat ie het steeds vaker doet.
ben er mee naar een peugeot dealer geweest , heeft aan de kast gestaan en geeft geen fout meldingen.
wel hebben ze me iets in de tank gegooit nl wepp brandstofsysteemreiniging dit zou volgens hun een oplossing kunnen zijn.
Ik moet dit ook even de tijd geven om het probleem op te lossen met dit spul. helpt dit niet dan is er alleen nog maar de oplossing om alles uit elkaar te halen zegt de monteur. KASSA .
Maar ik heb toch zelf meer een idee dat het iets anders is , iets simpels , ik weet alleen niet wat .
wie kan mij hierover een goed advies of oplossing geven .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je praat over "aan de kast gestaan" en "geen foutmeldingen" dan is het dus een DW8 met computer(EBE) = DW8B.
Het zou mogelijk een probleem met de UGR klep en/of bediening kunnen zijn.
Deze zit gemonteerd voorop de luchtinlaatverdeler bovenop de motor, net onder de "sier"kap.
hans bedankt voor je snelle reactie , maar ik snap er niks van.
ik had toch de stille hoop dat het minder zou worden met dat wepp spul. maar helaas
naar mijn gevoel wordt het alleen maar erger.
weet iemand anders nog een simpele oplossing
16 jaar
de ugr klep is indd hier een verdachte, maar het zou heel goed mogelijk zijn dat hier de verlopen klepspeling meespeelt, dit type motor is ontzettend gevoelig voor de juiste klepspeling...en is vaker verlopen dat dat het goed staat..
bedankt arie voor je reactie, ik zal in dat geval denk ik ermee na de garage moeten???
en is dat veel werk of zou ik er op kunnen wachten ??
en is het duur weet je dat ook.
16 jaar
klepstellen is nogal een behoorlijke klus, ik weet niet hoelang de distributie riem nog kan.., daar is het mooi mee te combineren omdat toch de boel los moet..
maar laat er eens iemand mee rijden, die gespecialiseerdt is in peugeot(desnoods een andere dealer/specialist)..kan soms heel iets anders uit komen, zo iets beoordelen vanaf afstand is en blijft moeilijk.
distributie riem zit er nog geen half jaar op.
maar ik zal inderdaad eens iemand anders vragen
op onodige hoge kosten zit ik niet te wachten
16 jaar
doe eens navraag of tijdens de riemwissel de klepspeling ook gesteld/gecontroleerdt is.....het is wijsheid om bij deze motoren bij de riemwissel ook de klepspeling te controleren/stellen....omdat bij 9 van de 10 de klepspeling behoorlijk verlopen is
als dit niet gebeurt is, is de kans heel groot dat dit bij jouw de problemen veroorzaakt..
ga morgen middag direct vragen bij de peugeot dealer
ik laat nog ff weten hoe dit afloopt
maar had ie dan niet meteen in moeten houden nadat de distriebutieriem is vervangen of gebeurt dit inderdaad na verloop van tijd?
16 jaar
nee dit verloopt langzaam, dus het probleem hoeft niet direkt aanwezig te zijn na het wisselen van de riem, de riem zelf heeft er weinig mee te maken...maar meestal rond de distributiewissel is het ook hoognodig...wordt veelal overgeslagen, totdat er problemen zijn..
als het tijdens een riemwissel gebeurt, is het meerwerk niet giga veel...mocht nu wel de klepspeling verlopen zijn, zit je ook weer aan nieuwe distributieriem, tevens zul je de manuren weer moeten dokken om de riem te mon en demonteren...
vraag het eerst maar eens na bij je garage, als dit stellen wel gebeurdt is, kun je dit in ieder geval uitsluiten..
de dw8 is wat dit betreft nog een vrij ouderwetse techniek, 1 van de weinige diesels die nog kleppen gesteld moeten worden.
overigens, hoe start de auto na een nachtje buiten slapen?
de auto staat met weer en wind buiten , voorgloeien en starten dat is dus absoluut geen probleem. gebruikt geen druppel olie , maar ik las op deze site ergens jan 2006 ofzo ook over zo"n probleem.
die persoon heeft inmiddels volgens mij zo"n beetje een nieuwe auto , zoveel heeft hij er aan laten doen.
uit eindelijk heeft hij er een nieuwe brandstofpomp in laten zetten en toen was het over volgens zijn laatste bericht.
heeft dit dan uiteindelijk toch met brandstofsysteem te maken. wat me wel te binnen is geschoten is dat we altijd tankten bij de bim in onze woonplaats, voor ongeveer 2 maand terug is dit over gegaan naar gulf.
dus vraag ik mij af of het hier toch mee te maken heeft.
16 jaar
nou arie ik heb ff gebeld met de peugeot dealer , en het verhaal voorgelegd met de vraag of er ook naar de klepspeling was gekeken met de vervanging van de riem, hij zei de betreffende persoon die daar over gaat was er vandaag niet , mar ze deden het in ieder geval normaal nooit met de vervanging van de riem , want dan werd het financieel een duur plaatje.
maar de allereerste reactie van hans , zou ik dat zelf kunnen doen / controleren , hij begint namelijk steeds in te houden als de motor warm is en niet als de motor koud is.
of is het verstandig nogmaals van dat brandstofsysteemreiniging in de tank te gooien ?
16 jaar
als men dit tijdens de riemwissel doet liesbeth, is dit helemaal geen duur plaatje....houd dan rekening met slechts 2 werkuren(dit is al royaal)
wanneer er problemen onstaan door een onjuiste klepspeling, en de riem is net vervangen...pas dan wordt het een duur plaatje..
ik snap eigenlijk niet waarom dit soort dealers zich dealer noemen, een dealer hoort volledig op de hoogte zijn van hun type auto;s en motoren..zij horen dan ook te weten dat verlopen klepspeling meer dan vaak voorkomt bij dit type motor.
als je handig bent, zou je zelf het inlaat trajekt kunnen reinigen, brandstofreiniger toevoegen heeft hier weinig zin.
je kan ook de ugr klep afsluiten, of vervangen voor een nieuwe..
er zijn 2 soorten dw motors, de eerste serie dw8 en de 2de serie dw8b, volgens geeft dw8b een onjuist werkende ugr klep aan via de diagnosekast.
hoi arie daar ben ik weer.
ik heb mijn vrije middag besteed achter de pc en heb heel wat forums afgelezen op zoek naar mijn probleem.
jij bent professional , maar ik las over de klepspeling dat je dan ook met starten en koude motor problemen hebt. Dus ik ga als huisvrouwtje die niet bang is voor vieze handen morgen maar eens onder de motorkap.
ik vond het volgende ook , is dat juist
Bij de Peugeot Partner kan je erbij net achter het kleppendeksel
Volg de metalen buis met een bruin netje er rond.
Dan kom je wel bij de egr klep.
maar kun je deze echt zonder problemen afsluiten , ik las namelijk iets over '-noodloop- , al weet ik ook weer niet wat dat inhoud.
16 jaar
noodloop= er is een probleem opgetreden en de computer zorgt dat je met beperkt vermogen naar de garage kan komen.
wat betreft je egr klep, dit klopt helemaal en is zonder problemen af te sluiten.
indd, wat veel voorkomt is beroerde koude start met verlopen klepspeling, vandaar dat ik je eerder al vroeg hoe de koude start is.
dapper huisvrouwtje.....de EGR klep zit niet aan de achterkant, maar zoals al eerder aangegeven: bij een DW8 zit de bewuste klep vooraan, dus waar de metalen buis aan de voorkant opzit.
Succes!
je zal hem zien zitten nadat je de zwarte afdek kap demonteert..
Klepspeling word bijna nooit naar gekeken bij een dealer.
Ik had een peugeot op lpg(8 klepper) en ik moest er echt om vragen om het te laten checken.
En dan checkte ze de uitstoot en daar konden ze volgens hun uit opmaken dat ze de kleppen niet hoefde stellen.
Uiteindelijk keken ze nooit naar de kleppen.
Maar als deze diesel goed start lijken me het niet de kleppen, UGR is nog een mogelijkheid.
Maar kan dat nog bij deze, dat afdoppen?.
Krijg je dan geen foutmelding.
Ik zou toch met deze diesel eens naar een dieselspecialist gaan (bosch service).
Kijken toch vaak iets verder dan een dealer.
16 jaar
Als dit een DW8B motor is, dus met EBE (ECU) dan zal losnemen van de stekker van de aansturing EGR een storing geven.
Eventueel kun je het vacuumslangetje van de EGR afkoppelen en dan eens gaan rijden.
Als ik me niet vergis zit er dan ook een lucht-doseer klep in, dus die moet uiteraard wel max open blijven staan als de EGR tijdelijk buiten werking wordt gezet.
Liesbeth, als je zelf nooit aan een auto gesleuteld hebt zou ik er met mijn vingers afblijven.
Dan maak je vaak meer kapot dan dat je er aan repareert.
Kijk eens in de gouden gids en kijk of je een dieseldienst van bosch kunt vinden.
Die doen niet anders als sleutelen aan diesels.
Zomaar wat los gaan halen of afdoppen zonder techtnische kennis is niet makkelijk.
16 jaar
indd hans, de vaccuum slang kan losgenomen worden, maar als deze klep ernstig vervuildt is..zal deze nog niet max open staan..
er schiet me in eens iets te binnen, zelf al eens gehad met een 306 met deze motor..schokkende motor bij gebruik airco tijdens acceleren..was opgelost door de indd de vaccuum slang van de egr af te halen.
nou iedereen bedankt voor de reactie , en primera ik heb echt wel vaker onder de motorkap gezeten hoor, alleen niet bij deze diesel , maar als ik mezelf niet vertrouw of twijfel ga ik toch na de dealer.
vanmiddag ben ik vrij en zal ik de zwarte afdekkap er eens af halen en dan zie ik het wel.
ben in ieder geval blij dat het de kleppen niet zijn.
jullie horen nog van me.
16 jaar
wat betreft de kleppen liesbeth....moet je nog afwachten..
zo , ik ben toch maar naar de dealer gegaan , bang dat ik het zelf verkeerd doe.
heb daar ff mijn verhaal gedaan en ze ook maar meteen meegedeeld hoe ik er over dacht .
de man keek me verrassend aan , zo van waar heb jij al die wijsheid vandaan.
ik hem dus gezegd dat de egr of ugr klep afgesloten moet worden , en of ze dat wilden doen?
moet hem volgende week woensdagmiddag brengen , hij wordt dan gereinigd en afgesloten
staat anderhalf uur voor zegt de man terwijl ik dacht dat het in een kwartiertje gepiept was.oeps.
kosten 75,- euro. nu maar hopen dat het daarna afgelopen is.
16 jaar
Als dat het probleem is.
Ik hoop het voor je.
16 jaar
ik hoop indd met je mee...
hallo allemaal
ik ben net terug van de garage
ik ben jullie allemaal zeer dankbaar voor jullie advies om de ugr klep af te laten sluiten
hij is gereinigd en hoe , hij was gewoon aan gekoekt en daarna afgesloten, en walla het probleem is verholpen
nogmaals allemaal hartelijk bedankt.
mocht zich ooit weer een probleem voor doen met onze partner kom ik zeker terug op deze site om jullie hulp in te roepen.
16 jaar
hij rijd zelfs weer veel fijner en is sneller geworden of ie ook zuiniger rijd moet ik nog afwachten.
maar het probleem is verholpen en daar ging het mij om.
16 jaar
[quote=liesbeth1965]sinds ongeveer 2 maand is het net of de motor hapert of iets inhoud zeg maar als ik het gas iets los laat.
.[/quote]
De eerste auto die dat niet doet moet ik nog tegenkomen.
[quote=Beunhaas][quote=liesbeth1965]sinds ongeveer 2 maand is het net of de motor hapert of iets inhoud zeg maar als ik het gas iets los laat.
.[/quote]
De eerste auto die dat niet doet moet ik nog tegenkomen.[/quote]
Tja, ik snapte hem eerst ook niet helemaal
16 jaar
ha ha ha beunhaas jij bent zeker de leukste thuis
gelukkig zijn er ook nog serieuse professionals , zoals degene die boven jou staan met hun adviezen en die me perfect hebben geholpen
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar