heb hier partner waarvan de alternatorriem opnieuw stukgegaan is. Is auto met airco en servostuur. Is reeds derde riem op twee jaar tijd. Riemspanner is vorig jaar vervangen. Aircopoulie ok, vrijloopwiel ok, spanner ok, alternator ok............
Ben einde raad.................
Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden
Staan alle poelie's wel in 1 lijn ??
Gr.
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
voor zover ik kan zien wel. En dat gaat mijn petje teboven. Alles maar dan ook alles draait goed los
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
Klant is vandaag dus binnengekomen met uitgerafelde riem en kletterende motor. De motor klettert als hel als je hem opstart en valt een paar maal stil om dan heel maar heel normaal te lopen............
hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden
Lijkt me een gevalletje van niet goed vast zittende centrale krukas bout, met alle gevolgen van dien!
Siem Bijman (170) PRO, 15 jaar geleden
Of zit er een gevulcaniseerde krukaspoely op zoals bij de 406 ed? Die kunnen wel eens los gaan van de vulcanisatie en dan wordt hij dus "onrond" aangedreven.
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
kruskaspoelie ziet er ok uit, alhoewel ik ook in die richting denk. Maar er is niks, maar dan ook niks abnormaals te zien. En toch begint die riem na verloop van tijd uit te rafelen.
hans4074 (0) PRO, 15 jaar geleden
[quote=jhl]Klant is vandaag dus binnengekomen met uitgerafelde riem en kletterende motor. De motor klettert als hel als je hem opstart en valt een paar maal stil om dan heel maar heel normaal te lopen............[/quote]
Heb je nu ook gecontroleerd of de centrale krukasbout vast staat?
Je spreekt over kletterende geluiden en slecht lopen en een gerafelde multi-riem.
Heb dit 2 of 3 x meegemaakt met DW8 dat de centrale bout LIJKT vast te staan (door loctite), maar dus net niet vast staat.
Gevolg: slingeren, uitgesleten gat in onderste distributie tandwiel, uitgesleten spie-gleuf in de krukas en "kletteren" van de motor door niet exact op tijd staan van de distributie en het "slaan" van het distributie tandwiel.
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
het is dat wat we vandaag nog gaan checken. Effe alles demonteren en zien of rienm nog op tijd staat
jhl (0) PRO, 15 jaar geleden
dr-riem 1 tand versprongen. Pomp had teveel "avance". Er zat een lint achter de poulie gedraaid. Een lint van de alternatorriem