close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: riem alternator slijt heel vlug

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw8 - 1900

heb hier partner waarvan de alternatorriem opnieuw stukgegaan is. Is auto met airco en servostuur. Is reeds derde riem op twee jaar tijd. Riemspanner is vorig jaar vervangen. Aircopoulie ok, vrijloopwiel ok, spanner ok, alternator ok............

Ben einde raad.................

Geplaatst door

jhl (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Staan alle poelie's wel in 1 lijn ??

Gr.

Petje57 0
badge

16 jaar

voor zover ik kan zien wel. En dat gaat mijn petje teboven. Alles maar dan ook alles draait goed los

jhl 0
badge

16 jaar

Klant is vandaag dus binnengekomen met uitgerafelde riem en kletterende motor. De motor klettert als hel als je hem opstart en valt een paar maal stil om dan heel maar heel normaal te lopen............

jhl 0
badge

16 jaar

Lijkt me een gevalletje van niet goed vast zittende centrale krukas bout, met alle gevolgen van dien!

hans4074 0
badge

16 jaar

Of zit er een gevulcaniseerde krukaspoely op zoals bij de 406 ed? Die kunnen wel eens los gaan van de vulcanisatie en dan wordt hij dus "onrond" aangedreven.

Siem Bijman 680
badge vip badge

16 jaar

kruskaspoelie ziet er ok uit, alhoewel ik ook in die richting denk. Maar er is niks, maar dan ook niks abnormaals te zien. En toch begint die riem na verloop van tijd uit te rafelen.

jhl 0
badge

16 jaar

[quote=jhl]Klant is vandaag dus binnengekomen met uitgerafelde riem en kletterende motor. De motor klettert als hel als je hem opstart en valt een paar maal stil om dan heel maar heel normaal te lopen............[/quote]
Heb je nu ook gecontroleerd of de centrale krukasbout vast staat?
Je spreekt over kletterende geluiden en slecht lopen en een gerafelde multi-riem.
Heb dit 2 of 3 x meegemaakt met DW8 dat de centrale bout LIJKT vast te staan (door loctite), maar dus net niet vast staat.
Gevolg: slingeren, uitgesleten gat in onderste distributie tandwiel, uitgesleten spie-gleuf in de krukas en "kletteren" van de motor door niet exact op tijd staan van de distributie en het "slaan" van het distributie tandwiel.

hans4074 0
badge

16 jaar

het is dat wat we vandaag nog gaan checken. Effe alles demonteren en zien of rienm nog op tijd staat

jhl 0
badge

16 jaar

dr-riem 1 tand versprongen. Pomp had teveel "avance". Er zat een lint achter de poulie gedraaid. Een lint van de alternatorriem

jhl 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.