Ik had achteraf gezien al een tijdje dat mn auto met koude motor wat "lumpy" liep.
Vandaag ff naar de bios gegaan en toen ik weg wilde gaan daar liep mn auto ineens op 3 cilinders en ging het motorstoringslampje branden, in mn display stond "storing uitlaatgas".
Eenmaal thuis (woon gelukkig niet ver), uitgelezen met obd2 plug en torque en kwam een storing p0201 uit "cirquit injector cylinder 1"
Ik heb een 206gti met EW10J4 motor.
Ik las ergens dat die injector 1 nog wel eens stuk wil gaan en dat bij Franse motoren cilinder 1 aan de vliegwielkant zit?
Als ik mn multimeter erop zet, wat voor Ohm waarde zou ik moeten meten ongeveer?
Ik zat ook nog aan bobine te denken maar ik dacht dat hij er 1 had per 2 cils of zijn het van die penbobines per stuk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Good morning Sane.
Ik hoop dat dit dit de oplossing zou zijn, welnu uit ervaring en na lang denken en zoeken bleek dus daad werkelijk dat mijn peugeot 206 1.4 16v XT op drie cilinders loopt. Dus heb ik vier nieuwe bougies gekocht en conclusie was toch wel goed want de derde bougie bleek dus helemaal te zijn afgebrand ( geen contact puntje meer te herkennen ). Nou Sane heel veel succes en laat mij weten als het lukt.
Best regards.
Ron.
Gewoon van alle 4 de inejctors de weerstand meten.
Zie je gauw genoeg of er eentje afwijkt.
Ga ik vanavond even doen! Hoeveel Ohm zouden ze ongeveer moeten hebben qua weerstand?
7 jaar
Uiteindelijk hoefde ik niks te vervangen, ik heb de injectorrail los gehad, alle stekkers schoon gemaakt, terug geplaatst, foutcodes gewist en alles was weer in orde :)
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar