Die delen op de foto, is dat van nu of van eerdere problemen..?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geachte,....
Ik zal mij eerst even voorstellen....Ik ben Mark, 45 jaar en kom uit het midden van het land en ik rij in een Peugeot 206cc 2.0 bouwjaar 2002.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen heb ik een heel vervelend probleem:
Het dashboard valt regelmatig uit...dwz de meters vallen weg en daarmee ook het motorvermogen en de verlichting (in dipjes). De verlichting blijft tijdens het uitvallen wel branden in het dashboard.Wanneer de motor uitgeschakeld is doet het probleem zich niet voor (acc stand).
Ik heb de volgende zaken nagekeken:
Massa versnellingsbak, massa frame, ecu connectoren, connectoren zekeringenkast motorruimte, zekeringen dashboard, zekeringen motorruimte.
Ik heb de volgende problemen verholpen en opgelost middels dit forum:
Defecte koelventilator>2x defecte stekkers en 2x relais en 1x ventilator.
Defecte com2000, 96477519XT> compleet vervangen, alles (knipperlichten, ruitenwissers, verlichting en display) werkt weer naar behoren.
Wie kan mij raad geven of middels plaatjes/foto's op weg helpen....alvast heel erg bedankt!!!
Hans 4040,
Zoals je kon lezen heb ik al eerdere problemen opgelost middels dit forum. Zie hier (foto's) de probleemgevers van een defecte koelventilator....
7 jaar
Ik kan wel lezen...
Ik snap alleen niet waarom je foto`s van een vorig probleem in dit topic plaatst..?
Die zijn dus niet gerelateerd aan dit probleem.
Hoe is de staat van de accu en is de laadspanning al eens gemeten?
Bedrading op accu en dynamo in orde (vast) en geen oxidatie ?
Ik heb even een kleine video gemaakt om het probleem te verduidelijken.....zoals je kunt zien "dippen" alle meters in het dashboard.
https://www.youtube.com/watch?v=oE7RoCDu...
7 jaar
@Hans4040,....
Wat moet de laadspanning zijn? , want deze heb ik nog niet gemeten.
Ook ga ik dan nog de bedrading van de dynamo bekijken.
De connectoren zijn op de accu schoon en vet.
Groet Mark
7 jaar
Laadspanning met draaiende motor moet tussen 13,8 en 14,4 Volt liggen.
Wellicht ten overvloede: universeelmeter op DC, tot 20 Volt schakelen.
@Hans4040,
De laadspanning ligt tussen 14,3 en de 15,2.
Dit schommelt tussen deze twee waardes,klopt dit?
Groet Mark
7 jaar
Hallo mark heb je al geprobeerd de sleutel te bewegen in contact met lopende motor bij mij deed het probleem zich voor als de sleutelbos bewoog door het rijden oplossing was het blokje achterop het contactslot vervangen (elektrisch gedeelte was 23 euro )
7 jaar
accupolen vet? ik mag toch hopen dat de je klemmen wel droog op de accu hebt gemonteerd? en 14.3-15.2 volt is te hoog, wel een goede meter? eigenlijk mag ie niet hoger dan ong 14.2 komen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar