Sinds enige tijd loopt mijn 306 op 3 cylinders als de motor warmer wordt dan 70 graden en dan begint de ellende. Bij de APK kwam al naar voren dat er een foutmelding was betreft een injector, nu om mijn garage rekening niet verder te spekken hoe los ik dit zelf op ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je welke cilinder het betreft. Haal de rail los met alle verstuivers. Beetje olie gebruiken om de O ringen niet te vernielen. Als je de sproeiers omhoog richt kan je het sproeibeeld bekijken. De slechte varnieuw je als reinigen niet lukt. Er kan bij de benzine ingang roestvormjing zijn ontstaan . Doe reiniger in je tank die water op neemt. Succes.
Injector D-riem zijde defect. bekent probleem
[quote=Punt]Weet je welke cilinder het betreft. Haal de rail los met alle verstuivers. Beetje olie gebruiken om de O ringen niet te vernielen. Als je de sproeiers omhoog richt kan je het sproeibeeld bekijken. De slechte varnieuw je als reinigen niet lukt. Er kan bij de benzine ingang roestvormjing zijn ontstaan . Doe reiniger in je tank die water op neemt. Succes.[/quote]
Nee, dat is juist probleem weet niet welke cilinder het is, zijn die injectors makkelijk te verwijderen ?
14 jaar
[quote=fordmonteurtje]Injector D-riem zijde defect. bekent probleem[/quote]
Is dat zo ? Vaak is toch Nr 1 defect en dat is bij Peugeot juist de andere kant (rechts dus ) ?
14 jaar
Ja dat is zo, heb namelijk bij Citroën gewerkt daar hadden we het zelfde probleem.
De oorzaak is namelijk een lekkend ruitensproeier kopje, als je wis was instaltie gebruikt, hier door loopt het ruitensproeiervloeistof uit het kopje en precies de injector in, waardoor de inwendige weerstand toeneemt, met een defecte injector tot gevolg.
niet te lang mee door rijden, kans op katalysator schade!
@fordmonteurtje, jij bent ook van alle markten thuis :)
Potverdrie, inderdaad een ruitensproei kopje deed al tijdje niet goed mee. Zodra weer toelaat zal ik morgen de boel eens loshalen en alles een goed bekijken,jullie horen meer later.
Alvast bedankt.
14 jaar
Van alle markten val wel mee :)
Ik doe hier gewoon veel kennis op. En ja bij de fransen kun je goed leren storing zoeken :P
Zo vandaag liet het weer toe om even te gaan sleutelen,maar nu stuit ik op het volgende.
De leidingen verwijder je zo 1,2,3, bobinerail is ook zo verwijderd maar de brandstofrail krijg ik niet zo los van de injectoren moet daarbij om meer werkruimte te scheppen ook het gassklephuis verwijderd worden ?
Als ik zover ben hoe test ik de injectoren op werking ?
Wil morgen verder de Peug wordt weer tijd dat de Leeuw weer rijdt :)
Groetjes Slobberbone
14 jaar
gasklephoef er niet af, voor de injector rail moet je idd wat ruimte maken, en een paar boutjes losdraaien, daarna kun je deze compleet verwijderen met injectoren, wel de stekkers los halen, waarschijnlijk zul je optisch weinig aan de injector zien. Deze in namelijk inwendig defect ( de spoel)
@fordmonteurtje, Bedankt kijk morgen verder die connectors haal je zo los maar die verdraaide springveertjes eerst :( moet ik nu bijvoorbaat de eerste injector vervangen distributiezijde omdat die vaak eerste aan de beurt zijn ?
14 jaar
vaak als eerste? Zijn altijd de enige die defect zijn, wat ik meegemaakt hebt...
Je kunt ook de oude door meten met een multi meter op standje ohm, zul je wel zien dat de D-riem zijde injector oneindig hopge weerstadnheeft en de rest rond de 14 ohm
Zo na veel gestuntel toch de injectoren eruit gekregen, zien er goed uit na doormeten geven ze allen 12.1 tot 12.6 ohm aan ? Dus is er geen stuk ?
Hoe nu verder? Gehoord dat je ze ultrasoon kan laten reinigen is dat wat,wie heeft daar ervaringen mee ?
Zal zo gelijk is mijn bougies eruithalen kijken wat die laten zien.
13 jaar
Monteer alle sproeiers weer op de rail en bekijk het sproeibeeld. Je zegt dat de ellende begint bij 70 gr . Verwarm de foute en kijk of dat effect heeft . Misschien gaat dan de naald vast staan. De weerstand alleen zegt niet alles. Als je ze door wilt blazen ( tegen de stroomrichting in ) Geef hem dan eenpulserende spanning. De weerstand is laag en hij begint snel te roken. Zo duur zijn die verstuivers niet en een onderdelenhandel heeft ze vaak al op voorraad. Neem wel het voorbeeld mee. Groeten.
Dat allemaal vondt ik net te veel om zelf weer de boel uitteproberen, ook er weinig ruimte als ik de boel zo probeer te testen zoals Punt uitlegt. Ik heb de injectoren weggebracht om ze te laten testen, ultrasoon reinigen. Gelijk maar nieuw setje bougies gehaald. Hopen dat alles weer werkt als ik alles terug monteer.
Is er nog mogelijkheid om de kabels van de injectorstekker doortemeten ,zodat ik weet dat ieder geval iedere injector juiste spanning krijgt ?
13 jaar
De aanvoerspanning moet bij alle vier dezelfde zijn . Na de verstuiver wordt de spanning om de beurt aan massa gelegd door de ECU.Meet of dat zo is ,die defecte zou door de warmte een onderbreking kunnen hebben. Door hem met een fohn te verwarmen kan je dat aantonen. Succes.
De injectoren zijn weer opgehaald zijn goed bevonden en getest, voor de ultrasoon bad was er een verschil van 36% tussen de beste en slechste onderling. Ik ga ze na het weekend plaatsen,het weer laat mij in de steek.@ Punt, kun jij het in Jip & Janneke taal uitleggen want begrijp er niks van :(
Ik heb ondertussen ook een kleppendekselpakking meegenomen oude lekte (even voor nood wat strakker aangedraaid) vervangen lijkt niet moeilijk maar is kleppenstellen ook iets wat ik zelf zou kunnen doen ?Hoe gaat dat in zijn werk en wat heb ik daar voor nodig ?
13 jaar
Die taal gebruik ik al . Zie # 14 maar als je dit te ingewikkeld vind ?? Ook de aanwijzing om ze weer aan de rail te binnen en dan starten dan zie je wat er gebeurt en of er duidelijke verschillen zijn. Groet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar