close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 SW 2004: Motor loopt slecht tot 2000toeren

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFU, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Ik ben al meer dan 1 jaar bezig om een probleem op te lossen
Ik heb dus een Peugeot 206sw uit 2004
Auto rijd goed boven de 2000toeren
Alles daar onder is doe aan het stotteren en pakt ook moeilijk het gas
Bij het weg rijden van stoplicht moet ik dus boven de 2000toeren zitten anders gaat die stotteren en slaat die soms af
Ook zuipt die de laatste weken meer voor heen kon ik 850km rijden op volle tank nu nog maar 550km


Ik heb de auto meerdere keren laten uitlezen
Maar er zit zowel bij beunhaas als Peugeot dealer nergens een fout tijdens het uitlezen.
Zit met de handen in het haar waar ik het nu moet zoeken

Geplaatst door

D van de kraats (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tja, zonder foutcodes zal er rijdend uitgelezen moetenb worden met speciale aandacht voor de meest belangrijke sensoren. Mogelijk geeft er een sensor toch verkeerd aan.
Het 1e waar ik aan denk bij zo'n hoog verbruik is dat de 1e lambdasonde een verkeerd signaal geeft (te arm). Dat kan een defecte lambdasonde zijn (of bedrading) maar ook een lekje in het uitlaatspruitstuk of de pakking.

Of het mengsel als gevolg van een te arm signaal verrijkt wordt is heel eenvoudig vast te stellen door het uitlezen van de zogenaamde fuel trims. Dat kan elk APK station voor je doen (met de tester die ook bij de APK gebruikt wordt).
Als de fuel trims erg hoog zijn (boven de 10% positief) dan is er iets met het lambdasignaal.

oldford 0
badge

3 jaar

Neem aan dat zoiets bij een apk keuring ook gedaan word of heb ik het mis

Dat heb je mis. Bij de APK wordt er NIET proef gereden en NIET naar sensoren of regelwaardes gekeken. En bij jouw bouwjaar hoeft er überhaupt niet eens uitgelezen te worden. Het kan alleen wel makkelijk met dat uitleesapparaat.

oldford 0
badge

3 jaar

Koelvloeistofsensor kan ook roet in het eten gooien , als deze koud aangeeft terwijl de motor warm is krijgt hij teveel brandstof , verzuipt als het ware , maar ook dit is uit te lezen.

Ja garage vind het ook vreemd dat er helemaal geen melding of foutcode komt
Lijkt of die op 3 poten loopt tot 2000toeren
Daarna rijd die super goed ook gewoon snel reageren Op het gas
Alleen zuipt doe wel

Sensoren hoeven geen foutcodes te geven , daarom de waardes bekijken dus verder het systeem in.

En hoe ga je daar komen als zelf Peugeot dealer niks kan vinden

Hebben die de sensoren apart bekeken dan , dit lees ik niet in het verhaal ?net zelfde als wat oldford schrijft , lees daar niks over , je praat alleen over meldingen en foutcodes , er is nog zoveel meer om te onderzoeken.

Ja ben maar een leek op dat gebied
Maar betaal dan de hoofdprijs om te onderzoeken
Was nu ook al weer €49 kwijt voor het zelfde resultaat als bij een kennis waar het niks koste

Zo schiet het ook niet op .

Nee klopt
Maar wil best geld uitgeven als die gemaakt kan worden
En elke half maken en wel betalen word ik ook niet vrolijk van
En de problemen worden alleen maar erger
Als ik weet het gaat €1000 kosten dan ga ik liever kijken voor een andere auto

Schiet me nog een mogelijke oorzaak te binnen , met een fiat 500 gehad , lage toeren beroerd lopen , boven 1500 geen klachten ook niets te vinden , bleek de koppakking tussen cilinder 3 en 4 doorgeslagen .
Verbranding werd verstoord bij lage toeren , lektest gaf het antwoord.

Klinkt wel heel bekend dit
Zijn het allemaal verschillende test die gedaan moeten worden of is d’r 1 andere test waar je de rest van de auto kan beoordelen

Uitlezen en lektest zijn verschillende acties.

Oke dus met lektest zou er wel iets uit moeten komen dan
Ga ik maandag kijken waar ik zoiets kan laten doen
Wil graag van het probleem af
Hoe eerder hoe beter

Blijft ook natuurlijk de controle van de diverse sensoren actueel , daar hebben we ook nog geen antwoord op gehad , als je nu eens in 1x de juiste weg bewandeld kost je dat maar 1x geld lijkt me .

Dit betreft de 1.4 16v. eerste vereistte, gasklep goed schoon en ingeleerd met de laatste software op de motorecu. (dealer) verder timing controleren, vervuiling inlaatkanalen komt voor. meetwaarden koud bekijken (koelvl temp). maw, eerst beslissen of je in de auto wilt investeren en dan afspraak maken voor diagnose als je wilt.

Wil best investeren in de auto maar moet wel rendabel zijn
Zal maandag even gaan vragen wat zo een diagnose gaat kosten incl lektest

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.