Peugeot Partner: motor slaat af

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Het volgende is er aan de hand, de peugeot wordt s'morgens gestart loopt meteen en ook goed mevrouw trapt naar 100 meter de koppeling in en slaat meteen af (met koude motor, warm geen probleem), ze draaid de contactsleutel om en motor slaat meteen weer aan loopt perfect en slaat ook niet meer af.
enkele keer wil het ook wel eens gebeuren dat de motor onder het rijden afslaat als ze gewoon constand rijd (met warme motor).
er zijn geen storingcode's aanwezig en als de auto bij ons staat doet hij het goed (zoals altijd)

volgende al vervangen, temperatuursensor en gasklephuis kabelboom gecontroleerd en stekker gasklephuis extra geborgd met een bindbandje mapsensor gereinigd (zat olie aan). krukassensor heb ik nog niet vervangen

heeft iemand nog een idee of kent deze klachten?

groet silvan van aken

silvan1

Geplaatst door silvan1 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

1 grote gok zo zonder storingen! Zeker als je de storing niet op kunt roepen of zelf geconstateerd hebt. Als het bij lagere (vries) temperaturen zou gebeuren, dan zou je kunnen gaan denken aan klevende klepstelen of een foute klepstoter, echter gaat bij deze oorzaken altijd wel een keer het motormanagment lampje branden met een uit te lezen storing. De gok om eens een krukassensor te wisselen zou het proberen waard zijn. Is zo gepiept.
Heb je ook de mogelijkheid om met je diagnose-apparatuur in de storings-historie (boekje) van de BSI te kijken? Misschien valt hier iets uit te halen.

silvan1 (0) PRO, 12 jaar geleden

ik heb een bosch kts 670 daar kan ik heel veel mee maar bij een peugeot kan ik dit niet, slaat hij in de bsi alleen oude foutcode s op of actuele data

groet silvan

hans4074 (0) PRO, 12 jaar geleden

Bij dit type geeft de BSI alleen een historie van opgetreden fouten. Dit kan bijv. gaan over een in het verleden haperende olie-niveau meter t/m verbindings-storingen met andere electronische componenten die via de BSI lopen. Historie wordt dan opgeslagen met kilometerstand over optreden van een bepaalde storing en kilometerstand verdwijnen van die bepaalde storing. Soms (of moet ik zeggen meestal?) een hele waslijst! Wellicht staat hier iets tussen wat te linken valt aan "jou" storing? Zo uit je verhaal te begrijpen gaat dit dan een uitstapje naar een dealer worden om hier achter te komen.

silvan1 (0) PRO, 12 jaar geleden

bedankt ik laat hem even uitlezen en ik kom er nog op terug

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat betrefd stilvallen bij koude motor , dit lijkt op het niet functioneren van het manokontakt in de de Hogedrukstuurleiding. Deze zit n.l. niet op het diagnose systeem aangesloten, je zal er dus nooit storingcodes over uitlezen. In een live data frame oftewel meting gegevens kun je wel zien wat hij doet. Of gewoon meten op de stekker van het manokontakt met een ohm meter kan ook. Terwijl je bij draaiende motor aan het stuur draait moet de waarde van het manokontakt veranderen van 0 ohm naar oneindig of andersom.

Stilvallen bij warme motor zonder foutcodes wordt nog wel eens veroorzaakt door een defekte BM34 oftewel de zekerings kast onder de motorkap.

Maar misschien kun je zoals Hans al heeft gezegd het bsi storingsboekje raadplegen (bij de dealer) en daar nuttige info uithalen.

Succes,

PT nieker

peugeottechnieker (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat betrefd stilvallen bij koude motor , dit lijkt op het niet functioneren van het manokontakt in de de Hogedrukstuurleiding. Deze zit n.l. niet op het diagnose systeem aangesloten, je zal er dus nooit storingcodes over uitlezen. In een live data frame oftewel meting gegevens kun je wel zien wat hij doet. Of gewoon meten op de stekker van het manokontakt met een ohm meter kan ook. Terwijl je bij draaiende motor aan het stuur draait moet de waarde van het manokontakt veranderen van 0 ohm naar oneindig of andersom.

Stilvallen bij warme motor zonder foutcodes wordt nog wel eens veroorzaakt door een defekte BM34 oftewel de zekerings kast onder de motorkap.

Maar misschien kun je zoals Hans al heeft gezegd het bsi storingsboekje raadplegen (bij de dealer) en daar nuttige info uithalen.

Succes,

PT nieker

silvan1 (0) PRO, 12 jaar geleden

goede info ik wacht op dit moment nog wanneer de storing zich weer voor doet dan kan ik hem even uit laten lezen ik reageer ik weer voor feedback alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.