close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: olie lekage dw8

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: dw8

hallo iedereen hier,
ik zal me eerst even voorstellen ik ben john geemigreerd sinds oktober 2010 naar denemarken en ben hier een garage/autohandel begonnen.

mijn probleem kar is mijn eigen partner van 2000, heb al van af het begin dat ik de wagen heb een olie lekage aan de achterkant van het blok, aan de versnellingsbak zijde.
na veel schoonmaken met remmenreiniger kwam ik niet verder dan een globale richting doordat de olie ergens weer omhoog gegooid word, en er bij stilstand niets lekt .
na veel lezen op dit forum ben ik begonnen met het checken van het kleppen huis en het kleppendeksel maar die waren beide ok.daarna goed naar de koppaking gekeken maar kon hier niets zien door de omhoog gegooide olie na een rit.
van vertwijfeling de koppakking maar vervangen en meteen de kleppen gesteld(ook de nokkenas lagerkappen met sealer gedicht), maar nogsteeds olie (een liter per 200km snelweg rijden....gewoon werkverkeer 1 liter per 500)
heb vandaag de carterpan maar eens goed aangedraaid maar ook niets...de wagen laat steeds druppen achter en ik begin nu aan de priseas keering te twijfelen .... maar ik ga er van uit dat de koppeling dan ook zou slippen.
graag hoor ik van jullie wat dit kan zijn , ben mijn eigen beste klant zo....lol
met beschaamde vriendelijke groet van uit copenhagen denemarken

Geplaatst door

car-experten.dk (0)
badge

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de price-as keerring zou lekken, dan had je wel versnellingsbak-olie gevonden i.p.v. motor-olie. Het kan de krukas-keerring zijn. Ik weet niet zeker of een DW8 achter het vliegwiel ook nog een stop heeft zitten om daar een bepaald oliekanaal te dichten, maar kwam bij types met zo'n stop wel eens voor dat deze stop los kwam en daar (motor)olie op ging lekken. Omdat dit aan de andere kant van het vliegwiel zit als de koppeling kan het lang duren dat hier een koppeling vet van gaat worden, dus gaat slippen. Kun je de lekkage niet localiseren door em te reinigen en de motor stationair op de brug te laten lopen?

Nog even gekeken op de onderdelen-site....er zou inderdaad zo'n stopje moeten zitten.

hans4074 0
badge

12 jaar

hallo hans,
bedankt voor de reactie,idd bedoelde ik de krukas kering en niet de prise as omdat het hier niet om versnellingsbak olie gaat.
de olie lekage gebeurt alleen tijdens het rijden,na intensief schoonmaken met remmenreiniger en stationair laten lopen geen olie?,maar na een ritje gaat ze weer druppen.
de wagen heeft kort voor ik hem kocht een andere versnellingsbak gekregen en dit kon wel eens niet al te goed gedaan zijn, na een week of twee ontdekte ik (tijdens het zoeken naar het lek) dat ik de gehele bak opnieuw moest aandraaien.
kun je me een id geven waar dit stopje zou moeten zitten en of ik er zo bij kan, anders ga ik denk ik vanavond de bak demonteren.
john

John, dit stopje zit helaas achter het vliegwiel en is zonder demontage van bak en vliegwiel niet te bereiken.

hans4074 0
badge

12 jaar

tja...minder mooi maar na al de onzin van de afgelopen weken zal er wel niets anders op zitten,dus als iemand nog een goed id heeft hoor ik het graag ;-)
zal ook gelijk kijken naar de krukas kering.

John, zorg ook dat de carterontluchting goed vuilvrij is.Overdruk in het carter doet lekkage geen goed. Heb je laatst een goede 5/40 olie gebruikt terwijl er gewone 10/40 voor de nodige vervuiling had gezorgd? Wij hebben in het verleden wat krukaskeerringen moeten vervangen waarbij dit het geval was . Als die messing stop de oorzaak was ,
lekte de motor ook bij stationaire loop. Sterkte er mee.

Punt 50
badge

12 jaar

ik zal de carter ontluchting eerst eens bekijken (lijkt me beter dan meteen de bak er achter weg pakken, heb al zoveel vervangen dat ik niet meer wist wat het kon zijn)
de olie stop zou idd ook moeten lekken als de wagen op de brug staat.

een vriendelijke moderator wees mij er op dat ik geen oplossing had geplaatst, bij deze ;
na de versnellingsbak gedemonteerd te hebben bleek dat de as kering lek was en aan vervanging toe.
iedereen bedankt voor het mee denken!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.