close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Motor slaat af

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: HFX, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 44

Hallo allemaal,

Mijn peugeot uit 2002 vertoont de laatste tijd kuren. Ik heb er een g3 installatie in laten bouwen 1,5 jaar terug en tot nu toe geen problemen gehad. Echter, de laatste tijd moet ik het gaspedaal en koppeling afwisselend intrappen tot de motor ¨warm¨ wordt en anders valt die uit. Eenmaal op gang gaat het redelijk goed. De auto is uitgelezen en er kwamen 3 codes naar voren. De lambdasonde is vervangen en vervolgens blijven er nu nog 2 codes over, namelijk P0170 en P0300. Het vreemde is dat ik merk dat hij soms op 3 en soms op 4 cilinders rijdt. Dit is erg vreemd. Het kan dus niet aan de bobine liggen lijkt me. Alleen op benzine lijkt die meer moeite te hebben dan op LPG

Iemand enig idee?

Mvg,

Ad

Geplaatst door

Ad01 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0170 geeft aan dat het mengsel niet meer is bij te regelen. Dat kan veel te arm of veel te rijk zijn.
Aangezien je niet over een hoger verbruik klaagt zal het wel veel te arm zijn.
Dat zal dan ook wel de oorzaak van de misfires (het lopen op 3 cylinders) zijn.
Niet mee doorrijden want dan sneuvelt je dure katalysator heel snel.

Wat was de derde code die uitgelezen werd?

oldford 0
badge

8 jaar

Bedankt voor je antwoord. P0130 was de derde en dit was opgelost nadat de lambda was vervangen, ook een dure grap maar het moet. Weet je wat ik nu dien te vervangen?

Mvg,

Ad

Ad01 0

8 jaar

Loopt ie op benzine wel goed?

pieterp9094 0
badge

8 jaar

Hallo Pieter,

Op benzine idem dito. Het vreemde is wel dat ik merk dat die soms op 3 cilinders loopt. Op het moment dat ik hem opnieuw start en gas geef dan doen alle cilinders het. Zou het niet zo zijn dat ik de bobine uiteinden schoon dien te maken met remmenreiniger? Het is vreemd. De bobine vervangen zou ook een optie zijn. Wat denken jullie?

mvg,

Ad01 0

8 jaar

Beste mensen,

De auto is uitgelezen en naar de Peugeot garage gegaan. Hieruit is een koppakking vervangen: kosten 700 euro. Ik ben zo gefrustreerd dat ik het liet doen. Nu komt het leuke:
Na dit was de storing niet weg en kwam eruit dat de bobine nog moest worden vervangen. Heb ik ook laten doen en nog is het probleem niet weg. Ik ga denken ik een 2e hypotheek afsluiten om hiermee door te gaan want dit is te gek voor woorden. De auto start niet goed. Pas als die warm is gaat het beter maar voor de stoplichten gaat de toerental omhoog en omlaag en vervolgens uit. Het vreemde is dat de auto verder goed rijdt.

Ad01 0

8 jaar

Als eerste, probeer rustig te blijven want fustratie helpt niet bij beslissingen nemen.

Controleer eens de plek waar de aftakkingen gemaakt zijn van de benzine injectoren naar de lpg computer. mogelijk dat de benzine injectoren niet goed onderbroken worden. Intemittende storingen worden niet altijd in foutecode omgezet.

pieterp9094 0
badge

8 jaar

Beste Pieter,

Je hebt gelijk frustratie helpt niet. Het is gewoon jammer dat je naar de dealer gaat omdat motor warm wordt en na een grote kostenpost slaat de ventilator nog niet aan.. Rely is nagemeten en deze doet het dus het zal aan iets anders liggen.

Ad01 0

8 jaar

Hierover zou ik de dealer ook aanspreken, je verwacht een degelijke analyse. Echter het een sluit het ander niet uit.
Laat eens testen of bij overbruggen van het relay de fan wel aanslaat. Als dat zo is zit het in de aansturing van het relais (bekabeling, thermoschakelaar in de radiateur).
Als de ventilator niet in komt dan kan er zekering uit liggen dat er geen 12V op de schakelaar komt of de ventilator is zelf stuk of de bedrading naar de ventilator is niet goed.

Overigens is dit wel ander probleem als waar je dit topic mee gestart hebt.

pieterp9094 0
badge

8 jaar

Beste,

Het probleem is inmiddels verholpen. Het oude probleem waarbij de auto smorgens moeilijk aangaat en zodra ik de gas enkele minuten heb ingehouden kan ik ermee rijden. Voor het stoplicht gaan de toeren raar doen en valt de auto uit. Ik vraag me af wat ik nog meer moet vervangen (bobine, lambda enz) om dti te verhelpen. Overigens is gasklep schoongemaakt en de bougies zijn ook nagekeken.

Mvg,

Ad01 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.