Hallo,
Deze auto vertoonde olielekkage bij de koppakking aan de distributiezijde.
Blijkbaar een bekend problem bij deze TU motoren.
Ik het volgende gedaan:
- kop laten vlakken
- onderblok pakkingvrij gemaakt en met scotchbrite nabewerkt op zeker te zijn dat het oppervlak zuiver was - er waren zeker geen krassen
- nieuwe nokkenaskeerring + koppakking gemonteerd volgend Haynes (Haynes schrift voor de alu onderblokken voor: 20 Nm + 240 gr = ik heb echter 20 Nm + 120gr + 120 gr) - lijkt me veiliger. Geen nieuwe bouten gebruikt - er is echter ook niets geknapt.
Het blok lekt echter nog steeds olie aan de distributie-zijde.
De motor loopt echter prima - mischien zelfs beter dan voorheen.
Wat is hier misgegaan?
groeten
Eusz
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na al die moeite en kosten ga je besparen op die 10 bouten.
Als je een nieuwe en oude bout met de schroefdraad naast elkaar houdt past de schroefdraad al niet meer in elkaar .
Je kunt proberen de bouten te wisselen en/of wat kit er erbij doen bij die oliepassage.
Nu het al lekt is er al een lekspoor gevormd.
Vr. Groet.
deze storing is nog niet verholpen maar ik sluit het probleem
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar