close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Motor slaat af net na starten. Daarna wil hij moeilijk aanslaan.

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Ik heb sinds enige tijd (6 maanden) het volgende probleem

Wanneer de auto enige tijd heeft stil gestaan start de auto wel normaal maar daarna slaat hij binnen 10 seconden af. Vervolgens wil de auto niet meer aanslaan. Startmotor gaat gewoon rond. Als hij na herhaaldelijk starten weer aan slaat is er verder niets aan de hand en rijdt de auto verder normaal. In het display staat nu wel structureel storing emissie.

Er is al vanalles geprobeerd zonder resultaat. Het probleem heeft zich ook bij de garage voor gedaan en die hebben alles gemeten
- Tijdje met alleen reserve sleutel gereden (men dacht dat het aan de start onderbreking lag)
- Transponder start onderbreking vervangen
- tankvlotter nogmaals vervangen
- Drukventiel sensor vervangen
- 1 Injector vervangen

Kort voordat het probleem zich voor deed is de auto naar de garage geweest voor een probleem met de roetfilter en brandstof indicatie. Er is toen additief bijgevuld. Tevens is de vlotter toen vervangen ivm verkeerd aanduiding brandstof niveau. Hierdoor heb ik de auto ook enkele malen helemaal leeg gereden. Tevens heeft de auto een grote beurt gehad en is volgens mij de brandstoffilter vervangen. Ik ben het beu dat men het probleem niet kan verhelpen. In eerste instantie heb ik de auto bij een officiele peugeot dealer aangeboden maar die waren meer aan het gokken dan echt onderzoeken. Inmiddels ben ik bij een andere garage die hebben wel echt onderzoek gedaan maar weten het ook niet. Hun volgende stap is om de brandstofpomp te vervangen. Ik wil echter niet meer ongelimiteerd alles laten vervangen ivm hoge kosten. Heeft iemand raad?

Ervaringen;
- Meeste startproblemen wanneer de auto een stuk gereden heeft (warm is) en daarna 1/2 tot 3 uur heeft stil gestaan.
- Bij een tank minder 3/4 komt het probleem vaker voor dan wanneer hij bijna vol is
- soms is 1 of 2 keer starten voldoende soms tientallen seconden lang en meerdere malen
- direct herstarten, gas geven, handpomp ter ontluchting, sleutel erin en eruit of opnieuw voorgloeien lijkt geen specifiek effect te hebben
- direct starten zonder voorgloeien voordat het probleem zich heeft voorgedaan lijkt geen effect te hebben
- Als de auto eenmaal loopt nadat het startprobleem zich heeft voorgedaan werkt alles normaal muv emissie storing
- soms slaat de motor niet af verschijnt toch de melding emissiestoring en wil de auto niet trekken bij gas geven (volgens dealer kwam dit doordat hij in een noodprogramma zat). Opnieuw starten verhelpt dit probleem alhoewel de storingmelding omtrent de emissie structureel blijft verschijnen
- laatste tijd geef ik flink extra gas nadat de motor is aangeslagen. Dit lijkt effect te hebben. De motor slaat voor mij gevoel minder vaak af of wanneer dit toch gebeurd start ie weer snel
- Ook heb ik 's ochtends minder vaak problemen dan 's middags.
- De auto staat bij mij thuis op de oprit die schuin naar voren afloopt (neus staat op het laagste punt).
- Als de motor goed warm is heb ik sowieso geen problemen.
- Buiten temperatuur lijkt geen issue omdat in de zomer de problemen zich ook voordeden.
- na vervanging injector is het probleem iets minder geworden

Geplaatst door

vereiken (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ter info
bouwjaar 2005 heeft nu 205.000 Km gelopen. Probleem doet zich voor sinds 180.000 ongeveer

vereiken 0

14 jaar

Zijn de storingen al een keer uigelezen? En welke zat(en) er in? Liefst compleet met nummer.

oldford 0
badge

14 jaar

zit de uitlaat niet half dicht of accu voldoende startstroom?

antoonio 60

14 jaar

Dit lijkt mij een probleem met lucht in uw brandstof syteem. Meestal veroorzaakt door de lagedrukleidingen brandstof of de aansluitingen er van. De leidingen zitten bovenop de motor. Als de auto stilstaat loopt de leiding gedeeltelijk leeg , de brandstof stroomt dan terug naar de tank Er zijn een paar redenen waarom ik denk dat dit aan de hand is,

Storing wordt erger bij een lager brandstofniveau,het hoogte verschil wordt groter waardoor de brandstof verder terug stroomt naar de tank.

als de auto met de neus naar beneden staat is het hoogte verschil kleiner er stroomt de branstof minder of niet terug naar de tank.

U had het al over de ontluchtpomp,als u deze bedient VOOR het starten slaat de motor dan minder of niet af na het aanslaan ? Als de motor afslaat zoals u het beschrijft loopt hij en trekt dan lucht in het brandstofsysteem wat u er dan weer uit moet krijgen door lang te starten.

Aangezien de aansluitingen van de brandstofleidingen ook op de brandstofvlotter aangesloten zitten zou ik ook daar nog eens checken of alles wel goed zit

Hartelijk dank alvast voor de info. Inmiddels is afgelopen donderdag de brandstofpomp vervangen. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan sindsdien maar ik vind het nog te vroeg om er zeker van te zijn dat het probleem nu echt is opgelost.
vlotter is 2 maal vervangen door 2 verschillende garages. Ik verwacht niet direct dat daar het probleem nog zit maar ik kan het mis hebben.
Als het probleem zich onverhoopt toch weer voordoet zal ik de info bij de garage opvragen en plaatsen. Ook het ontluchten voor starten zal ik dan proberen

vereiken 0

14 jaar

Probleem is eindelijk opgelost. Helaas niet door het vervangen van de brandstofpomp. Nog hartelijk dank voor de tip van lucht in de leiding door peugeottechnieker. Dat was inderdaad het probleem. In eerste instantie heb geprobeerd te pompen. Dat werkte niet. Ik dacht dat ik met 15 keer het handpompje te gebruiken voldoende gepompt had. Dat bleek niet zo te zijn. Ik heb uiteindelijk op advies van een lokale automaterialen handel een dieselspecialist Kleinjan in Nijverdal geraadpleegd. Die kwam direct met een tip om te controleren of er lucht in de leiding zat (nl door te kijken naar de brandstofslangen boven op de motor. 1 daarvan was doorzichting maar afgeschermd). Even de bescherming weg gehaald en daar was duidelijk lucht te zien. Vervolgens blijven pompen totdat alle belletjes weg waren en het starten ging prima. Ik heb hem direct weggebracht en ze hebben het probleem verholpen. Er bleek een scheur in het brandstoffilterhuis te zitten.

Heb nog wel wat andere problemen. Daarvoor moet hij terug naar de Dealer. Had te maken het feit dat er iets in de tankdop zat wat niet goed communiceerde met het motormanagement systeem oid waardoor het regeneratie vloeistof voor de roetfilter niet correct wordt afgegeven.

Tevens stottert de auto bij constant toerental tussen 1500 en 2500 toeren wanneer je langzaam gas bijgeeft. Zou wel eens te maken kunnen hebben met de roetfilter denk ik.

Uitlezen van het foutgeheugen gaf de volgende zaken
Diagnose regeleenheid peugeot Diesel EDC 16C34 Foutgeheugen
P0087 Brandstof volume regeling onder min. waarde
P0093 Brandstof volume regeling onder min. waarde
P1113 Brandstof volume regeling onder min. waarde
P2408 Additieven systeem foutief
P0490 Uitlaatgas terugvoer onder min. waarde
P1162 Uitlaatgas terugvoer Funktionerings-storing
P1162 Uitlaatgas terugvoer Max. waarde overschreden

hartelijk dank voor alle hulp

vereiken 0

14 jaar

Ik had de zelfde problemen (peugot 106, 1.1 1995). Accu was goed, daar lag het probleem niet aan. Nieuwe lamda-sonde erin, bochies vervangen etc, probleem bleef, bij 1 of twee dagen stilstand wilde mijn auto niet starten. Leek geen vonk te geven, uiteidelijk boven op een berg gezet zodat ie naar onder kon rollen, en uiteindelijk toch aansloeg en starte. Maar het verhielp het probleem NIET.

Uiteindelijk naar een andere garagist gegaan en die heeft de stekkertje schoongemaakt die de gegevens naar motormanagment etc brengt. Die was erg vuil door vochtaanslag! Sins dien start mijn autootje weer normaal!

Gr Sandra

mens 0

14 jaar

[quote=mens]Ik had de zelfde problemen (peugot 106, 1.1 1995).! Sins dien start mijn autootje weer normaal!
Gr Sandra[/quote]
Maar tis nog niet helemaal in orde gezien je vraag.


Toch zijn deze gevallen niet te vergelijken Sandra.....106 en 307 én de 1 is benzine en de andere is een diesel

hans4074 0
badge

14 jaar

ik zag dat telaat, sorry

mens 0

14 jaar

vereiken
Particulier
Echte naam: Vereiken
Woonplaats: Haaksbergen...

mooi dat jou probleem is opgelost, bedankt voor de feedback.

@Sandra, als je nog problemen hebt met jou auto, open dan even een nieuw topic.

mvg,
moderator.

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.