Sinds 2 weken slaat de auto niet aan.
De startmotor draait gewoon rond maar er is zelfs geen neiging van aanslaan.
Delphi geeft veel EGR storingen:
P1471 - EGR vleugel klep elektracircuit
P0122 - Lading luchtkoeler vlinder solenoïde klep - Signaal te laag
P0490 - Niet genoeg EGR, klep te ver gesloten in verhouding tot referentiewaarde
P0401 - EGR circuit. Gemeten luchtstroom hoger dan de referentiewaarde
P1351 - Voor-/Naverwarmingsrelais circuit, relais gecontroleerd en bougies niet voorzien
P0088 - Brandstofdruk referentie waarde
P0405 - EGR klep: signaal te laag
Daarop heb ik vorige week de EGR klep gereinigd, waarna de auto 4 dagen gereden heeft om weer in dezelfde problemen te komen.
Afgelopen woensdag een geheel nieuwe EGR klep gemonteerd en ook dat heeft niet mogen baten.
Ik hoop vandaag nog de storingen uit te kunnen laten lezen.
Ik dacht laat ik ook hier eens een berichtje posten om te kijken of iemand bekend is met dergelijke problemen.
Of heeft er iemand suggesties?
Zelf dacht ik eerder aan de transponder, maar daar krijgen we geen melding van in Delphi. En ook krijg ik het herinneringspiepje van de sleutel bij het uitstappen (wat volgens mij alleen werkt als de sleutel herkend wordt). De reservesleutel werkt ook niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Inmiddels storingen gereset en weer uitgelezen. De EGR klep storingen zijn allen verdwenen, die was dus inderdaad kapot. Nu blijf ik nog met 1 permanente storing zitten:
P0193 Signaal brandstofdruk : Onderbreking of kortsluiting naar plus
De storing is niet te resetten, komt direct weer terug zeg maar.
Waar zit de brandstofdruksensor? En wat kan er nu aan de hand zijn?
Met resetten los je geen storing op....
De storing is Onderbreking of kortsluiting naar plus...dus dat eerst oplossen.
@Hans4040 dat begrijp ik, maar ik bedoelde te zeggen dat de oude storingen er eerst uit moesten. Na dat gedaan te hebben, blijkt dat vervangen van de EGR een deel van de storingen heeft opgelost.
Onderbreking of kortsluiting naar plus.. mijn vraag hierboven is waar zou ik dat moeten zoeken? Waar zit die brandstofdruksensor?
6 jaar
[quote=Maarten6767]@Hans4040 dat begrijp ik, maar ik bedoelde te zeggen dat de oude storingen er eerst uit moesten. Na dat gedaan te hebben, blijkt dat vervangen van de EGR een deel van de storingen heeft opgelost.
Onderbreking of kortsluiting naar plus.. mijn vraag hierboven is waar zou ik dat moeten zoeken? Waar zit die brandstofdruksensor?[/quote]
Onder de egr zeg maar. Zit echt op een rotplek. Gaan wel vaker stuk. Heb je de brandstofdruk tijdens het starten al uitgelezen? Als je googled op fuelpressure sensor 1.6hdi krijg je genoeg plaatjes.
Deze ochtend wederom EGR klep uitgebouwd zodat ik bij de brandstofdruksensor kon komen.
Stekker ervan losgehaald, alles eens goed schoongemaakt, stekker er weer opgedrukt, de boel weer samengebouwd. Paar keer op t balgje geduwd en hij start weer!
Ik ben er huiverig voor dat het eerdaags weer optreedt... We zullen zien.
6 jaar
Enkele uren later start de auto nog steeds, echter geeft hij "STORING UITLAATGAS" en blijft het motorstoringslampje branden.
Het lukt me waarschijnlijk niet deze vandaag uit te lezen. Dus andere keer verder.
6 jaar
Hallo,
Je zit met een slecht contact in de stekker van de brandstofdruksensor.
Je kan deze vervangen is te koop bij peugeot en dan moet je de draadjes met klemmetjes opnieuw in een nieuwe stekker duwen. Of je kan proberen deze wat dichter te duwen voor meer contact of contactvet.
De storing uitlaatgas: zou het kunnen dat je hebt willen starten met de stekker niet op de egr klep?
Veel succes!
Niels
Hoi Niels,
Bedankt voor je antwoord. Ik vermoed zelf dat ik met het in- en uitbouwen van de EGR wellicht wat tegen die stekker gezeten heb.
Ik heb m niet gestart met de stekker van de EGR eraf.
Ik hoop dat ik toch van de EGR storingen af ben na het vervangen ervan...
Ik wacht morgen even af wanneer hij weer uitgelezen wordt.
6 jaar
Inmiddels is de storing uitlaatgas verdwenen, mogelijk een gevolg van het teveel proberen te starten.
Alle storingen eerst gewist en vervolgens een aantal keer gestart en er komen geen storingen meer terug.
Brandstofdruk is 6 gelijk aan de referentiewaarde en blijft stabiel.
Ik hoop dat dit alles zo blijft.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar