close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 407 2005: Motor slaat niet meer aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: RFJ, Motorinhoud (cc): 1998, Vermogen (kw): 103

Dag iedereen

Ben met mijn Peugeot 407 2.0L benzine/automaat plotseling in panne gevallen en dit na 100m rijden.
Heb toen zekering gecontroleerd en bleek zekering nummer 10 (30A) defect te zijn.
Deze zekering bedient de "regelorganen motormanagement (bobine, elektrokleppen, lambdasondes).
Na het vervangen van zekering heeft de auto soms 1 minuut gedraaid.

Heb gekeken of ie ontstekking kreeg deze was bij momenten=> Hierop bobijn en ontstekkingskaarsen vervangen zonder het gewenste effect.
Benzine pomp zelf werkt.
Krukas sensor en nokkenas sensor alsook de variabele nokkenassensor zijn vervangen geweest. Ook zonder effect.

Na verdere onderzoek heb ik nu vastgesteld dat de spanning op zekering 10 bij momenten de spanning compleet wegvalt.
Nu zat ik te twijfelen of de zekeringkast zelf niet is die stuk.
Op topic https://problemcar.nl/topic/peugeot/niet...
zag ik zo'n gelijkaardige panne.

De foutcodes die ik had waren veel
P0010 "A" Camshaft position-Toming over retarded Bank 1
P0012 "A" Camshaft position-Toming over retarded Bank 1
P0077 Intake Valve Control solenoid circuit High Bank 1
P0135 02 sensor circuit bank 1 sensor 2
P0141 02 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2
P0170 Fuel Trim Bank 1
P0420 Catalyst system Efficiency Below Threshold Bank
P0597 Thermostat Heater Control Circuit/open

. . .

Geplaatst door

denisTGV (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

stroomschema bemachtigen....en vanuit hieruit gaan isoleren wat die zekering kan gaan springen ..
Denk aan knoop, knink, schuur punten van de kabelboom etc...
visueele inspectie is belangrijk...
wbt de zekering kast...dat kan. Maar waarom?
wat is de weerstand van die valve solenoid?

Ehombie 295
badge

2 jaar

Zoals eerder gezegd werd Valve Solenoid vervangen zonder succes hetgeen wat raar is nu de zekeringkast vervangen is, is dat als ik de stekker aansluit dan wilt de auto niet meer starten/rond draaien.

Veel storingen verdwenen na het vervangen van deze echter 2 foutcodes bleven aan betrekking tot alternator en koolstoffilter van de benzine tank.
Deze laatste werd ook vervangen nu lijkt het precies alsof wilt aanslaan maar net niet haalt.
Wordt vervolgd ik begin nu vragen te stellen of de software/computer niet beschadigd is van de auto.
Is er een bepaalde mogelijkheid om dit te testen / uit te meten?
Want vind nog altijd raar dat die zekering van 30A bij de vorige zekeringkast door gebrand was.

denisTGV 0

2 jaar

Update

Na vervangen van de zekeringskast bij de motor alsook na het herstellen van de regeleenheid (Magneti marelli iaw 6lpb) sloeg de motor terug aan.
Wel gaf de herstel firma aan dat het probleem kwam van de injectoren of de kabels hiervan.
Echter niks kunnen vast stellen of vinden hierop.

Alsook bij de eerste test rit bleek dat de bobijn warm zijnde in de fout ging, deze laatste werd dus dan ook (vandaag) per direct vervangen.

Auto rijdt terug en naar behoren wel dienen er nog verder gekeken worden.
Heb 2 foutcodes die terug komen

P0170 fuel trim bank 1 (ga maandag preventif de ontstekingskaarsen vervangen maar vermoedelijk is het een defect lambda sonde defect luchtmassa meter zou ook wel kunnen maar acht de kans kleiner)
P0597 thermostat heater control circuit/open (Dit moet opgelost worden aangezien momenteel een klassieke thermostaat erin zit in plaats van een elektronische thermostaat, dit zou wellicht ook de reden zijn waarom de koelingventilator niet wilt aanslaan, deze laatste werkt wel maar krijgt geen sturing voor op te starten)

denisTGV 0

2 jaar

Gewoon ter aanvulling alle problemen zijn opgelost en we vermoeden dat defecte bobijn was dat ervoor gezorgd heeft dat de ecu/regeleenheid defect is gegaan alsook de zekeringskast van de motor

denisTGV 0

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.