close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Motor temperatuur hoog.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16V

Tijdens file rijden werd van de week de motor temperatuur hoog, 95 a 100 graden. Ik was pas net 5 min aan het rijden. De buiten temp was 20 graden. Géén airco aan, is defect. Zodra ik weer eventjes een klein stukje kon rijden zakte de temp gelijk weer terug naar 90 graden. Is dit normaal ? Wat zou er kunnen zijn ? En wat is er aan te doen of tegen te doen ?

Ik moet van de zomer nl nog met deze auto op vakantie met familie erin en bagage. En zit dan niet op problemen onderweg te wachten.

Mvg. Nato.

Geplaatst door

nato (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Check the basisc : niveau koelvloeistof, motorolie?

sel 0

15 jaar

Controleer koelvloeistofpeil en kijk erna of de ventilator nog aan gaat.(radiator)

Indien er een zekering kapot is of bv de thermoschakelaar,gaat de fan niet meer draaien,denk aan stapvoets/file rijden.

Bij normaal rijden heb je de fan niet meer nodig en voldoet de rijwind.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Dank voor de tips.

Als er te weinig koelvloeistof in zit, houd dit dan meteen in dat er ergens een lek zit ?

Gr. Nato

nato 0

15 jaar

Hoeft niet altijd, maar kan wel. Als de koelventilator zijn werk niet meer naar behoren doet, dan KAN de koelvloeistof te warm worden, waardoor het koelsysteem via de vuldop druk (dus koelvloeistof) loost. De dop werkt als een overdrukventiel. Ook kan een koelslang (of aansluiting daarop) lekken. Tot slot heb je nog de waterpomp en in het ergste geval de koppakking waar het lekt (witte rook uit uitlaat, eventueel "mayonaise" achtig spul te zien aan de oliepeilstok / oliebijvuldop).

Bert Pleizier 0

15 jaar

hallo heren!
ik heb namelijk precies hetzelfde probleem als NATO ! heb ook een 406 BJ "96 benzine 18 16v maar heb geen airco en ipv 2 ventilatoren heb ik er 1.
heb alles gecheckt! motorolie,koelvloeistof en heb linkerbinnenscherm losgehaald om de welbekende bitronkastje te vinden maar die is er niet! nou heb ik ook ergens in forum gelezen dat bij oude model schakelaar ergens anders zit ! Wie o Wie kan mij helpen?


Mvg norman

nbis64 0

15 jaar

vul bij koude motor nogmaals kvs bij tot aan de max..

en houd het de komende dagen eens in de gaten.

Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik ben er inmiddels achter dat de (2) ventilatroren niet gaan draaien wanneer dit nodig is. Ik heb begrepen vanaf 95 graden. Deze zijn dus misschien stuk.
Worden de ventilatoren door de BSI aangestuurd ? Of op een andere manier ? En mijn airco is ook defect kan dit er misschien mee te maken hebben ?
Ik laat dit (ventilator probleem) van de week bij de Peugeot dealer onderzoeken, moet ik nog ergens opletten of vragen ?

Mvg. Nato

nato 0

15 jaar

hierop problemcar kun je genoeg info vinden over ventilator/koeling 406, even goed zoeken dus.
Ik verwacht dat er een of temperatuur voeler, relais welk de ventilator aanstuurt defect is? BSI, denk ik niet. Wat betreft airco die stuk is, dat kan van alles zijn. Airco lek, airco bsi, ventilator van airco.. etc..
Auto naar peugeot dealer, dat kan. Maar universeel moet dit ook prima kunnen oplossen.

sel 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.