106 1.0 carburateur, benzine.
Bij het rijden (bijvoorbeeld in de stad in de derde versnelling of op de autosnelweg in de vijfde versnelling)
houdt de motor ineens in en komt deze na enkele seconden weer terug. Toerental, snelheid en het moment (koud en warm) het gebeurt op willekeurige momenten, althans ik kan geen patroon of specifieke situatie herkennen.
De motor levert even geheel geen vermogen meer. Hij sputtert niet maar valt even uit maar slaat niet af.
Na één of meerdere seconden komt het vermogen weer terug. Soms met een enkele maal en soms herhaald.
Soms ook zo heftig dat er even ontkoppeld moet worden om het stoten op te vangen.
De motor loopt verder netjes, hoewel wat hoog in toeren stationair.
Er zitten nieuwe bougies in.
Ontsteking of brandstof, waar te beginnen en wat te doen?
Vervelend is dat het geen "staande" storing is. Het is er en dan weer niet.
Wie heeft een idee wat te doen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een CDZ motor heeft geen carburateur, maar een monopoint injectie.
Dat klopt. Goede correctie.
Probleem blijft.
6 jaar
Bosch Monopoint MA3.0
6 jaar
Heeft iemand een tip hoe het best de ECU uit te lezen?
6 jaar
Uitlezen lukt niet met een goedkope EOBD/OBD2 scanner.
Je hebt hier Peugeot dealer (of gelijkwaardige) apparatuur voor nodig.
Met de juiste apparatuur kun je naast foutcodes ook behoorlijk wat gegevens uitlezen.
Je kunt er ook een aantal uitgangen mee aansturen.
Bedankt voor de adviezen.
Helaas zijn wij deze middag tijdens een ritje aangereden.
De auto is niet meer te redden.
Triest maar waar.
6 jaar
Geen vervolg dus.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar