Peugeot 106 ACCENT 1.1: stationair soms te hard. 1500 2000 flipperen koude motor

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: TU, Motorinhoud (cc): 1100, Vermogen (kw): 44

met vooral een koude motor soms hoog afwisseld toerental 1500 naar 2000( laag hoog wisselt snel op elkaar af) op sloop een monopoint gedeelte geheel vervangen met stappenmotor en leek probleem weg maar na een maand blijkt toch nog weer hetzelfde probleem optreed. Niet altijd.
Wat warmer gedraaid is en/of aan uit is alles weer normaal ..
Co waarde was voor keuring wel te hoog voor lpg g3 en ook zeer afwisselend.
Kleppen zijn goed ruim afgesteld. loopt ook heel mooi rond als motor weer warmer is.
km stand is boven 350.000 nu. maar verbruikt geen olie en loopt toch nog super goed op dat probleem na... . keuring is dat niet ok.

CK1

Geplaatst door CK1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

Is de auto al eens uitgelezen..?
Zoja, welke foutcode(s) ?

Had men bij de keuring geen idee?

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Laat de motor warm draaien met alle verbruikers uit ( Radio , kachelmotor , binnenverlichting , ed ) tot de koelventilator inslaat en weer uitgaat .
Zet daarna het contact af en haal de accuminpool los voor 30 seconden .
Sluit de accupool weer aan .
Zet het contact aan voor 10 seconden .
Start de motor door de contactsleutel verder te draaien . ( dus niet terugdraaien )
Laat de motor daarna minimaal 10 seconden stationair lopen .

CK1 (0), 5 jaar geleden

Heb de auto zelf uit proberen te lezen met mijn OBD apparaat maar communiceert niet met computer om een of andere reden.
Dit kastje kan ik wel andere auto's uitlezen. .1999 te oud?. Heb deze auto nog nooit uitgelezen en laten lezen terwijl ik toch zelf nu 230.000 km er mee gereden heb.

Reset heb ik gedaan zoals omschreven is door rene Roolvink. .. Hielp ook niet..
Auto is toch goed gekeurd nu en probleem is momenteel ook weer weg..
Reden weet ik dus nog niet van de wisseling stationair soms te hoog is.
Rij er niet vaak meer vandaar t hoger toerental niet vaak meer maak..
dus ik wacht weer af wanneer het weer terug gaat komen spontaan.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Auto is inderdaad net te oud voor uitlezen met een algemene EOBD/OBD2 scanner.
Voor uitlezen is Peugeot specifieke software nodig.

CK1 (0), 5 jaar geleden

Tot op heden doet de auto het weer prima zonder verder iets te hebben uitgevoerd..
destijds wel ff de reset.. hielp niet . . Vermoed toch iets met koud weer dus is afwachten of stationair schommelend toerental weer soms op komt.. . helaas kan ik niets meer vermelden. .Oldford .. bedankt nog .. dus dat is normaal eobd obd2 niet leest. Uitlezen is nog nooit gedaan in 14 jaar dat ik eigenaar ben met nu 225.000 km zelf gereden.. Wel geprobeerd laatst zelf dus ivm schommeling toerental..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.