auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: Motor wordt te warm. Lampje temperatuur en STOP gaan branden.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 CC

Motor bereikt in korte tijd max temperatuur. Meter in auto wijst ca. 100 graden aan Rood lampje temperatuur en motor stop gaan branden. Radiateur en kachel blijven koud. Er is voldoende water in het systeem. Vraag kan dit de thermostaatklep of koelwaterpomp of nog erger lekke koppakking.
Wie kent dit probleem Gaarne advies
Alvast bedankt

Geplaatst door

wiebe11981 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er lijkt geen circulatie te zijn in het koelsysteem, vervang eerst de thermostaat eens, of controleer deze op werking, is deze in orde dan zal de volgende verdachte de waterpomp zijn of een blokkage in het systeem.

Als het koelwater op peil blijft en uit de uitlaat geen witte rook komt en de olie goed blijft is de kans op een koppakking lek niet groot, maat het probleem moet opgelost worden.

Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

Als de thermostaat dicht blijft dan doet je kachel het juist wel. Dus circulatieprobleem/waterpomp.

paulmichiel 0
badge

17 jaar

ontluchten van koelsysteem wil ook wel helpen.

wkhoek 0
badge

17 jaar

Bedankt voor het advies,

Witte rook uit de uitlaat en behoorlijk borrelen in de radiateur terwijl de motor koud was.
Koppakking was lek.
Defect aan waterpomp bleek de oorzaak te zijn van het defect gaan van de koppakking. Inwendig was er een stukje van het kunstof behuizing afgebroken waardoor zuig- en perszijde waren kort gesloten en de pomp niet meer pompte

wiebe11981 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.