Enige tijd geleden brandde het motormanagement lampje. Uitlezen door de dealer bleek een code te geven voor de secundaire luchtstroom. De dealer heeft de luchtpomp vervangen, gaatjes gemaakt in het laagste deel van de slang (mogelijk vochtophoping), het kabelcontact van de sensor gereinigd en een reset gedaan. Na 5 maanden brandde het lampje weer met dezelfde code. De dealer weet het niet meer. Wat kan de oorzaak zijn en wat doet die secundaire luchtstroom eigenlijk. De dealer zegt dat er gewoon doorgereden kan worden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga er van uit dat we het over het Secundair luchtinblaassysteem hebben.
Dat blaast bij koude motor extra lucht in de uitlaat om de uitstoot van schadelijke gassen te beperken.
Als die hoeveelheid lucht te weinig is, heeft dat weinig effect op het gebruik van de auto.
Blijft de pomp onbedoeld te lang draaien, dan is er wel kans op een verstoorde werking van de motor.
Weet je toevallig het nummer van de foutcode?
Weet de code niet maar de omschrijving is welke ik van de dealer heb gehoord. De vraag is waarom het lampje nu weer is gaan branden met volgens de dealer dezelfde code ?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar