Peugeot 508 2013: Motorstoring tractiebatterij

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Motorcode: RH02, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Goedendag,
Ik heb een Peugeot 508 hybrid uit 2013. Ruim 300.000km probleemloos mee gereden.
Sinds enige tijd heb ik het probleem dat na het starten, soms na 10 sec. soms na een minuut op het dashbord wordt aangegeven dat er een motorstoring is. Op dat moment kan niet meer naar hybride geschakeld worden.
De auto is naar de garage geweest. eris een nieuwe multiriem geplaatst. Probleem bleef bestaan.
Op aanraden van de garage is de software vernieuwd. probleem bestaat nog steeds.
Garage geeft aan dat zei de tractiebatterij zouden vernieuwen. Behalve dat dit heel kostbaar is (en ik ook niet meer zou doen voor deze auto) heb ik ook het idee dat dat niet het probleem is.
Er zijn meerdere storingscodes. De tractiebatterij geeft code p1b0b.
De Hybrid Control ECU HCU1 geeft foutcode P1B11 en P1AC4. Soms staan hier nog extra foutcodes bij. Deze wisselen soms.
Mijn vraag: Is dit een herkenbaar probleem?
Heeft iemand suggesties hoe dit aan te pakken en waar te starten?
Ik rijd nog met zoveel plezier deze 508 dat ik eigenlijk geen afscheid wil nemen.
Bedankt vast!!!

Cola

Geplaatst door Cola (0) , lid sinds 10 maanden geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 508? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum