auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 508 2011: 1.6 THP overleden

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5F02, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 115

Teveel olieverbruik, blauwe walm soms uit uitlaat, geurtje in de cabine bij stilstand. Garage zegt: die motor is overleden en moet vervangen worden.

Als ik een revisiemotor uit latere Peugeot jaargangen laat monteren of zelf plaats, heb ik dan een betere motor? Zijn die latere bouwjaren aangepast aan de klachten of zijn die motoren nog steeds dezelfde?

Chassisnr: VF38E5FVABL046547i

.

Geplaatst door

Zebigbos (80)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het blijft een zorgekindje, maar als de motor goed gereviseerd wordt kun je wel weer een poosje vooruit. zou bij voorkeur je eigen motor laten repareren.

Dank je wel Harry, Automotorentrading zegt dat ik er dan wel weer 200.000 km mee kan rijden, omdat ze andere zuigers en zuigerveren monteren, dan is het olieverbruik opgelost, en DAARDOOR ook de vervuiling van het inlaattraject via EGR.
Nou zou ik dat ook zeggen als bedrijf, maar zou dat ook echt waar zijn?

En waarom mijn eigen motor laten reviseren? Een ruilmotor is toch net zo goed of niet? Die van mij heeft 195.000 gelopen nu.
Groeten,
Job

Zebigbos 80

1 jaar

Vervuiling van het inlaattraject houd je gewoon met deze motoren, is een eigenschap van directe injectie.
Wel zorgt de verbranding van olie voor extra dampen die neerslaan in je inlaattraject, dus als dat opgelost wordt gaat die vervuiling veel minder snel.

Overigens staat er 5W30 olie in je offerte, dit moet inmiddels 0W30 zijn bij de THP en VTI.

JGC 235

1 jaar

Dank je wel JGC, zoiets dacht ik al. En bij 100.000 km verder een keer reinigen vind ik niet erg.
Check voor de olie! Ik ga het overigens niet bij dat bedrijf laten doen denk ik... ik zoek even verder.

Nu nog waarom ik mijn eigen motor moet laten reviseren en niet een ruilblok. Heeft dat te maken met dat je van je eigen blok beter weet wat er aan de hand is en wat de geschiedenis is?
Groeten,
Job

Zebigbos 80

1 jaar

Ruilblok is meestal vooral sneller, niet per se goedkoper of beter. Waarschijnlijk moet de hele zooi er toch uit voor grote schoonmaak en nieuwe keerringen.

Met je eigen blok heb je geen zorgen over compatibiliteit, aanbouwdelen, historie, kmstand, etc. Ruilblok is vaak afwachten wat je krijgt tegen welke prijs, want hoge beschikbaarheid is er niet.

JGC 235

1 jaar

Dank weer JGC. Wat je zegt over mijn eigen blok leek mij ook wel, maar ik kon niet meer bedenken.
Heeft Peugeot trouwens later niet het blok verbeterd? Dus dat een ruilmotor uit bijvoorbeeld 2017 of later WEL goed is?

Zebigbos 80

1 jaar

Die zal een andere motorcode hebben waardoor die niet compatible is met aanbouwdelen of je computer.

Later heeft PSA iets aan het kleppendeksel gewijzigd vanwege problemen met carterventilatie. Is wel handig om te achterhalen of jij ooit die modificatie hebt meegekregen. Kan een forumgenoot die bij Peugeot werkt wel met je chassisnr achterhalen denk ik.

JGC 235

1 jaar

aanvulling: jij hebt al eentje uit 2011, die waren al een flink stuk beter dan de eerste lichting van 2008.

JGC 235

1 jaar

Chassisnr: VF38E5FVABL046547

Zebigbos 80

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 508 of stel zelf een nieuwe vraag.