Peugeot 206: MotorStorings lampje

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Hoi ik hheb een probleem met het motor regelings klep. ben al een paar keer bij de Peugeot dealer geweest en laten uitlezen. Hij doet af en toe heel raar met de toeren, het lijkt wel of de gasklep op een kier staat(in neutraal stand blijft die op 1300 rpm hangen en zakt niet terug)
Is dit een bekend probleem of moet ik gewoon die klep vervangen(Euro 300ex)?

Scorpion206

Geplaatst door Scorpion206 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Scorpion206 (0), 17 jaar geleden

Hoi ik heb een probleem met het motor regeling klep. Het motor storings lampje brandt en ben al een paar keer bij de Peugeot dealer geweest om het te laten uitlezen en terug zetten. Maar na een paar keer goed door te trekken met de wagen komt die terug.
Wanneer het lampje brandt doet de motor ook raar, het lijkt wel of het gasklep op een kier blijf staan (zonder iets te doen blijft de motor vanzelf op 1300rpm draaien en zakt niet meer terug, tot dat je de motor uitzet en op nieuw start maar werkt ook niet altijd)
Is dit een bekend probleem of moet ik gewoon een nieuw regelaar in laten zetten (300 euries Ex)???

TrafficBandit (0), 17 jaar geleden

Ik zou beginnen om je gasklep eens een keer goed schoon te maken en te kijken of de stationair regelmotor (stappenmotor) goed functioneert. Deze regelt bij stationair toerental de luchttoevoer en als deze te ver open blijft staan (omdat ie blijft hangen of iets dergelijks) gaat je stationair toerental omhoog. Het kan ook zijn dat er een gat in je inlaatspruitstuk hebt door een opspattende steen of iets dergelijks, hij zuigt dan "valse lucht" aan. Een kapotte pakking of loszittend inlaatspruitstuk kan ook voor valse lucht zorgen.

Je kan het hele gasklephuis vervangen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat het probleem valse lucht is of een slecht werkende stappenmotor.

Het kan ook zijn dat er een sensor kapot is. In dit geval moet je denken aan de inlaatdruksensor (map sensor) of de gaskleppositiesensor. Je zou eigenlijk even moeten weten welke foutcodes de garage heeft uitgelezen omdat die waarschijnlijk meer vertellen over de mogelijke oorzaak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum