Peugeot 207 CC: motortemperatuur te hoog stop

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

2 dagen geleden kreeg ik in het scherm te lezen motortemperatuur te hoog stop.
anwb gebeld en die constateerde dat de koel ventilator vervangen moet worden omdat hij op het motortje
van de koelventilator tikte en toen ging weer alles koelen.
Hij zij de borsteltjes van motortje zijn waarschijnlijk versleten ( dat kan natuurlijk bij een auto van 10 jaar)
De peugeot garage zij dat kan ook de aansturing van de computer zijn.
Maar de anwb monteur had spanning op de motor zonder dat deze draaide dus de aansturing is goed.
Maar toch wil peugeot het onderzoeken terwijl ik zeg vervang die koelventilater nou.
Nou moet ik dus afwachten wat ze gaan zeggen.
Wie heeft dit probleem ook gehad?

Harrie403

Geplaatst door Harrie403 (0) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Als jij als klant opdracht geeft....vervang koelventilator, dan lijkt mij de opdracht duidelijk, maar dan ook niet zeuren als nadien blijkt dat het toch iets anders is.
Het is wél zo dat de Peugeot garage (dealer??) de mogelijkheid heeft om met hun diagnose apparatuur meer te kunnen testen en/of te controleren als de ANWB.

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Ik denk dat er wat anders aan de hand is, is dit een 120pk zonder turbo of 160 pk met turbo. Ik vermoed carter ventilatie kortsluiting, daardoor ook je temp sensor storing. Maar een Peugeot dealer moet dit weten, eens met Hans. Heb ook te vaak gehad dat ANWB zegt dit is defect en het bleek wat anders.....
Gr jw

Harrie403 (0), 4 jaar geleden

Het is een 120 pk vti 1.6

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

Oké dan blijft het advies om hem bij een dealer of PSA specialist te zetten/ uitlezen. Ik denk aan de de carter ventilatie kortsluiting, of de thermostaat huis defect, maar vanaf een p.c. is dat moeilijk zó ;-)
Succes

Harrie403 (0), 4 jaar geleden

ik wacht even af wat de peugeot deler er van zegt

j@n-willem (0) PRO, 4 jaar geleden

We horen het graag,hoe het is afgelopen Harrie.

Hans4040 (185) PRO, 4 jaar geleden

Als er spanning wordt gemeten op het motortje en het motortje draaid niet, lijkt het mij duidlijk dat het motortje stuk is of inderdaad koolborstels versleten...
Te meer omdat hij wel ging draaien na een tik op het motortje...

Harrie403 (0), 4 jaar geleden

Bij deze laat ik jullie weten dat de anwb het bij het rechte eind had er is gebleken dat alles in orde is volgens de peugeot dealer.
Zij zeggen het is een kwestie van zelf aanvoelen wat je wilt.Dus is het voor mij duidelijk dat ik de koelventilater laat vervangen op advies van de anwb omdat het al 10 jaar heeft gewerkt en gewone slijtage is.
Anders loop ik er dadelijk toch tegen aan en aangezien wij over een week naar Berlijn gaan met de auto wil ik sowieso
dit risico uitsluiten. Verder wil ik jullie bedanken voor jullie reactie want meerdere weten meer dan een.

Groet Harrie.

Hans4040 (185) PRO, 4 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is/wordt...
Goeie reis naar Berlijn en bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum