Hallo,
We hebben sinds enige tijd een peugeot 207 1.6 vti xs. Nu merken we dat de motor regelmatig uitvalt als je terugschakelt en de koppeling intrapt, knap irritant. Vergelijkbare problemen hier op het forum geven aan dat dit de stappenmotor kan zijn en dat schoonmaken kan helpen. Nu ben ik best zelf wel handig genoeg om dit te doen, maar waar zit dat ding eigenlijk? Kom ik daar goed aan?
Bijgevoegd een foto van de motorruimte, is er iemand die me op weg kan helpen?
mvg
Jack
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sorry jack, Google anders op afbeeldingen ofzo nfu motor, maar bij jouw motor zit een ep6 vti motor, zonder turbo. Hier zit dus geen stappenmotor op,
Afslaan etc, kunnen een aantal dingen zijn, het beste is om hem te laten uit lezen, Wat is de huidige km stand? Heb al een paar x gehad dat de katalysator binnen werk los zit en dit de gassen blokkeren, een ketting die uitgerekt kwa timing komt ook wel eens vóór. Gr jw
Ok, bedankt, weer iets geleerd. De km stand is 130000. Ik heb hem al eens 2x laten uitlezen ivm een storing emissiesysteem, was volgens de garage (geen peugeot garage) niets bijzonders, een paar kleine meldingen en de storing werd gereset, maar nu in combinatie met het af en toe uitvallen tijdens terugschakelen misschien toch een ander verhaal?
5 jaar
En je hebt/ weet de p codes nog?
Bij de dealer nieuwe software en of opnieuw inleren kan soms ook wonderen dóen.
Nee, helaas geen P-codes. Misschien maar eens OBD scanner overwegen, scheelt een hoop ritjes naar de garage.
5 jaar
Je kunt hem wel uit lezen soms, maar wat heb je eraan? Als.je het niet, zelf kunt maken wat voor meerwaarden heeft het dan. Je zegt scheelt een hoop ritjes naar de garage, misschien die over wegen voor een betere? Of goed investeren in onderhoud i.p.v. alles op imitatie onderdelen etc.
Succes ermee, hoor de afloop wel
John,
Daar heb je gelijk in, misschien maar eens laten uitlezen bij de Peugeot dealer.
Ik heb trouwens het uitvallen tijdens terugschakelen in de gaten gehouden. Wat er gebeurt is dat ik tijdens het terugschakelen als ik de koppeling intrap het toerental zie dalen richting de 800 toeren en dan het toerental ineens zie oplopen naar 1400 (ik heb de koppeling nog in en geef geen gas), daarna zakt het toerental weer richting de 900. Dat gaat vaak goed, echter soms komt hij onder de 800 toeren en valt dan gewoon uit. Enig idee?
Ik zal sowieso binnenkort naar de garage gaan.
Vwb onderhoud, mijn auto's gaan altijd naar de garage (dealer) voor onderhoud, alleen deze heb ik pas 2 maanden (2e auto) en niet gekocht bij een merk dealer.
5 jaar
Terug naar verkoper voor (wettelijke) garantie.
vr.gr. Theo
5 jaar
Auto staat nu in de garage, eerste verdenking van de monteur na mijn verhaal was het gaskleppenhuis en dit schoonmaken..
Zojuist gebeld dat een nokkenassensor het probleem zou zijn, deze gaan ze morgen vervangen.
gr
Jack
5 jaar
zoek maar een andere garage, dit gaat niet helpen. ga maar naar een dealer of goede universeel met de nodige psa ervaring.
Daar staat de auto dus , bij de dealer met de nodige PSA ervaring !
Ik zal het morgen merken of het geholpen heeft.
5 jaar
Inmiddels 2 maanden verder na het vervangen van de nokkenassensor en tot nu toe is hij niet meer uitgevallen tijdens het terugschakelen.
Alleen met starten wil de motor soms nog onregelmatig lopen en variëren in stationair toerental, maar dat is alleen maar eventjes in het begin, dat zal de garage nog eens moeten bekijken bij een eerstvolgende gelegenheid.
5 jaar
Varierend stationair toerental bij koude motor hebben ze eigenlijk allemaal. Airco uitschakelen vermindert het variëren.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar