Ik heb een vraagje voor wat betreft de verschillende motoren en hun management die in bovenstaande types zijn gebruikt.
Ik heb een versleten DKZ blok, en wil dat vervangen door een goed D6B blok.
Als ik de injektiedraadboom van de DKZ gewoon gebruik (dus inclusief de DKZ ontsteking en bdp sensor), gaat dat dan draaien? Of zie ik iets over het hoofd?
Volgns mij is verder alles hetzelfde, alleen het vliegwiel moet overgezet ivm de bdp sensor voor het motormanagement.
Bij voorbaat dank voor het meedenken, John.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
DKZ Blok heeft lagere compressie dan D6B. Je zult dus RON 98 moeten tanken. Dit Motronic 1.3 systeem heeft n.l. geen pingelsensor. Volgens mij gaat het wel werken. Ik zou alle sensors van het motormanegement overzetten en inderdaat vliegwiel en injektors, of compleet inlaatspruitstuk. Let er op dat je uitlaatspruitstuk niet gescheurd is.
Heeft een DKZ een pingelsensor?
Nee die heeft die dus niet. Vandaar dat je straks ron98 moet tanken.
Het blok hanft er ondertussen al een paar weken geheel storingsvrij in.
Ik tank geen ron 98, gewoon 95 en hij loopt perfect.
Injectoren zijn precies dezelfde, alleen het vliegwiel is anders in verband met de bdp sensor die de ecu van het dkz blok gebruikt
Als het goed is loopt hij zelfs beter door de hogere compressie.
Voor een D6B blok is ook ron98 voorgeschreven. Pingelen bij een laag toerental hoor je wel maar bij een hoog toerental niet (highspeednock). Het is daarom raadzaam om ron98 te tanken.
hij loopt inderdaad als een "tierelier".
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar