Ik heb het nu drie keer gehad, twee keer op de snelweg en een keer bij het stoplicht. Het is een TurboDieseltje welke normaal heel mooi loopt, prachtig stationair en rijd nog steed 170. Maar ik heb de laatse tijd dat die in eens afslaat tijdens de rit of tijdens stationairdraaien. Ik hoef dan alleen even te starten en dan loopt ie weer prachtig. What the f**k is dit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben geen dieselkenner, maar zit daar niet zo een elektrische brandstofafsluiter op? Als daar de aansluiting van gecorodeerd is, krijgt hij spontaan geen diesel meer.(soms wel soms niet verhaal)
Tja zo iets dacht ik ook. Maar ik heb alle contacten nagekeken. Nu heeft het probleem zich uitgebreid, nu wil de startmotor ook soms niet draaien (bijna altijd), en hij gloeit niet meer voor. het contact slot is door gemeten en funktioneerd naar behoren. De print waar de zekeringen op zitten ziet er goed uit en er zijn geen stukke zekeringen. En de auto gaat normaal op contact.
Oh ja op de pomp zit een electische aansluiting en als je daar stroom op zet moet ie toch klikken (tis een klep imers)?
19 jaar
Ja, dat is een klep. Komt daar wel spanning op?
Zijn de zekeringen onder je motorkap in orde?
Jep, spanning is aanwezig. Kan het niet de gloeiautomaat zijn? Alleen dan snap ik nit waarom de motor spontaan uitvalt.
19 jaar
Is er ook spanning aanwezig op het moment dat hij uitvalt?
Ja, er spanning aanwezig.
Ik heb inmiddels de gloeiautomaat er uitgehaald en de gecorroderede contacten schoon gemaakt. Hei gloeid nu wel weer goed, maar de accu is leeg, voledige test zal wel het weekend worden. Het is een kwestie van trots dat Ik hem weer rijdend wil hebben. Maar de draad die naar de pomp loopt gaat naar een klep achtig ding en dan in serie naar nog een klep achtig ding en dan maakt ie aarde (op een merkwaardige mannier via een handeltje die bediend wordt door een door de koelwatertemperatuur, vermoed ik). Welke van die twee klepachtige dingen is nu de klep? Er loopt een stroompje, maar ik hoor voel niets tikken. Dat moet je toch horen?
Ergo er komt een vervolg.
19 jaar
Vr: Is er ook spanning aanwezig op het moment dat hij uitvalt?
Antw: Hij slaat niet meer aan.
19 jaar
Hij loopt weer! Het was de brandstof klep die dus niet tikte. Je vraagt je af wat daar stuk aan kan gaan? Het is maar een spoeltje. Ik heb het weekijzeren kern er uit gehaald en toen liep ie weer. En uit moet tijdelijk maar ff door m in zijn 5 te zetten en de koppeling op te laten komen, niet charmant maar ik kan weer rijden (om een nieuw klepje te halen).
19 jaar
Vaak blijft het plunjertje hangen dat klikt de afsluiter normaal ,is de storing niet elektrisch maar mechanisch.
Hans
De plunjer heb ik in handen gehad,en bewoog vrij.
Ik dit geval zijn denk ik de windigen onderbroken.
Raarmaarwaar.
groet
Peter
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar