auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: defekte impulsgenerator en slechte massaverbinding versterke

Bouwjaar: 1989

Beste Autofreaks,

Ga toch maar weer beginnen om berichten naar jullie op te sturen !
Kreeg een Peugeot 205 van 1989 met de volgende problemen:
Na 1 of 2 dagen stilstaan wilde de Peugeot met geen mogelijkheid meer starten !
Na wat gezoek bleek het de massadraad en een vervuilde stekkerverbinding van de impulsgenerator naar de versterkermoduul te zijn wat ik al vaker bij deze auto's heb ondervonden !
Na het vervangen van een gebruikte goedkope komplete verdelerhuis en versterkermoduul van de sloop loopt dit karretje weer als een zonnetje.
En dat terwijl de ANWB en een Garage de auto hebben onderzocht en zogenaamd hadden gerepareerd.

Groetjes,

Autostoring. (www.autostoring.tk)




Geplaatst door

fikshetzelf (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij waren er geen 205's met hallgevers.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Wat is nu de vraag of post je dit als een mededeling?

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

Volgens mij probeert Eddy via problemcar wat werk binnen te krijgen alleen heeft hij buiten de intelligentie van de gemiddelde Peugeotrijder gerekend.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Beste Oldtimer Jansen,

Je hebt gelijk, het was niet de hallgever maar de impulsgenerator in de verdeler.
En ik zit niet om werk verlegen en iedereen maakt wel eens fouten of kan even niet zo gauw op de benaming komen, toch?
En je moet zelf toe geven dat er toch wel behoorlijk veel slechte garages tussen zitten.
Trouwens nog wel bedankt voor je reactie!
En ook wil ik Hans nog even bedanken voor de reactie,

Vriendelijke groetjes,

Eddy.

fikshetzelf 0

19 jaar

Ik praat niet graag over slechte garage's. In deze heb ik het liever over minder gelukkige bedrijven. Ik zal je uitleggen waarom.
Toen ik 37 jaar geleden begon bij mijn eerste baas liep daar een chef die in mijn ogen alles wist en kon, iemand waar ik tegenop keek. Deze man was een nuchtere west-fries die heel goed kon relatieveren.Hij had dan ook nadat hij in mijn ,toen onervaren,ogen weer eens de grote truuk had uitgehaald de gevleugelde woorden."Ken je de defenitie van vakmanschap? Nee? Nou,dat is 80% geluk en 20%kennis".
Deze uitspraak heb ik voor altijd in mijn oren geknoopt, hij houdt je bescheiden.

oldtimer 0
badge

19 jaar

denk dat dat een zeer reeele uitspraak is, ga em ook zeker onthouden.

harry4203 3140
badge vip badge

19 jaar

Beste Collega's

Hierbij mijn excuus als ik heel wat mensen heb gekwetst maar dat was niet mijn bedoeling !
Het feit is gewoon dat te veel mensen geld uit de zak wordt geklopt door dubieuze zogenaamde auto/garagebedrijven.
En daar lijden helaas de goedwillende auto/garagebedrijven ook onder.
Het onderhoud aan auto's is de laatste jaren vrij prijzig geworden, heel veel mensen met zogenaamde monteurskennis maken hier misbruik van helaas !
Nogmaals het was niet mijn bedoeling om de goedwillende auto/garagebedrijven te vergelijken met deze lieden.

Met vriendelijke groet,

Eddy.

fikshetzelf 0

19 jaar

Ook hier heb ik nog wel wat op te zeggen, en wel op de regel.
Het onderhoud aan auto's is de laatste jaren vrij prijzig geworden.
Als je het procentsgewijs namelijk vergelijkt met een brood dan valt het nog wel mee,vooral als je ook kijkt naar de verlengde onderhoudintervallen.Vroeger was een auto met 100.000 km af of in elk geval oud,en had dan 10 grote beurten gehad. tegenwoordig nog maar 1 en is hij net ingelopen.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Beste Oldtimer Jansen,

Daar heb je ook weer gelijk in, maar de prijzen voor diagnose-apparatuur/software en onderdelen worden alsmaar duurder.
In feite moeten alle auto/garagebedrijven een samenwerkingsverband aangaan om dit goedkoper in te kunnen kopen !
Nu hebben veel bedrijven op dit gebied vrij spel en kunnen ze vragen wat ze willen.
Neem nu Autodata, best wel goed maar ook vrij prijzig !
Heb net weer bericht van ze gehad over de nieuwe SPC 960.
Mooi spul dat wel maar kost wel weer ¤ 3450 euro + de halfjaarlijkse updates van nog eens ¤ 195 euro per update.
Schaf je dit apparaat aan en je wilt 1 keer geen update dan heb je al een probleem !
Want wil je alsnog een latere update dan zul je toch eerst de vorige update ook moeten nemen anders werkt hetr niet meer naar behoren.
Dus ben ik nu naar alternatieven aan het zoeken om het diagnose-stellen en aanverwante apparatuur zoals OBD2/EOBD-Interfaces/Analysers + Software goedkoper te maken.
Op dit ogenblik ben ik samen met een electronica-man bezig met een project om dit soort apparatuur/software te testen en te verbeteren.
Wij werken nu al met een aantal auto/garagebedrijven samen die of zo'n OBD2 Interface/Analyser kopen of in bruikleen uitproberen.
Via e-mail of telefonisch contact houden wij elkaar op de hoogte over de vorderingen.
Ik heb inmiddels nu 5 soorten betaalde versies van software om deze uit te testen op de Interfaces/Analysers om te kijken welke de beste resultaten weergeven!
Misschien interesse van meerdere Auto/Garagebedrijven?

Groetjes,

Eddy.


fikshetzelf 0

19 jaar

Ik weet niet wat je precies van OBD2 verwacht maar hier zijn een paar feiten:
- OBD2/EOBD werkt alleen bij motoren en automatische bakken (Niet bij ABS, Airbag, Xenon, Service interval, etc. etc). Echter ook niet op het LPG gedeelte als dat achteraf ingebouwd is.
- Bij benzine motoren werkt het pas vanaf modeljaar 2000/2001 (misschien een paar uitzonderingen die wat eerder begonnen).
- Bij diesel motoren werkt het pas vanaf modeljaar 2003/2004.
- OBD2/EOBD geeft alleen informatie en codes over het uitlaatgasgedeelte; een melding dat het Airco-relais defect is krijg je al niet eens.
Wil je oudere modellen of ook ABS etc. diagnotiseren dan zul je over specifieke interfaces en software voor het uitlezen moeten beschikken.

oldford 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.