Peugeot 607: Motorvermogen is 136pk bij 4000rpm?????? Dacht ik niet........ H

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi Aut.

Ik heb een 607, diet het prima doet....

Ja!.. het is die ene met dat kapotte scherm...

Maar een van de dingen die kapot irriteerd is dat de motoropgaven zegt dat er 136 paarden aan boord moeten zijn, maar volgens mij zijn er zo'n 35 ontsnapt.!!

Ik ben begonnen met de addioneelvloeistof en roetfilter vervangen: ad € 550
Toen de swirlvalve schoonmaken en nakijken: ad €242
Toen de turbo een beurt gegeven: ad €312

Maar nog steeds:

-Topsnelheid is 172km p/u........... niet net over de 200 km p/u.

-Max Koppel en vermogen onder de 3000 rpm...Na de 3300rpm alleen maar meer motorlawaai GEEN enkel vermogen...!

-Bij flink meerijden in duitsland of in de bergen krijg ik een foutmelding van het motormanagement dat het uitlaatgas systeem niet goed werkt (gaat gepaard met een royale pluim roet uit de uitlaat op dat zelfde moment, stopt daarna wel) en het lamje van de motor blijft branden.

-Brandstofverbruik is gemiddeld: 9.8 gemiddeld. Lijkt mij wat hoog. P.e. met 100km p/u rustig rijden in top gear; doet hij nog 7.8....!!

-Roet uitstoot is zelfs bij stationair goed zichtbaar????!!!

Kan het aan de Koppeling liggen van de automatische transmisie?
of is de timing van de distibutie niet goed
of is een, of meer, van de 16 kleppen kapot?
Inspuiting?
Lucht?
ontsteking?
of een uitlaatsysteem met asma?


Wat..... !!! Ik weet het niet meer....! HELP

Jan607

Geplaatst door Jan607 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 607? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je hem al eens laten uit lezen ?...

[quote]-Bij flink meerijden in duitsland of in de bergen krijg ik een foutmelding van het motormanagement dat het uitlaatgas systeem niet goed werkt (gaat gepaard met een royale pluim roet uit de uitlaat op dat zelfde moment, stopt daarna wel) en het lamje van de motor blijft branden.[/quote]

Jan607 (0), 15 jaar geleden

Natuurlijk.... Zoals je aan de prijzen kan zien is alles bij de peugeot dealer gedaan.....
En zij beginnen met uitlezen....... maar elke keer zeggen ze dat er geen meldingen zijn of dat er geen meldingen zijn die hier iets mee te doen hebben....

Oh en dat uitlaatgassen probleem verdwijnd... als je de auto 10 min laat staan en dan weer verder gaat.....

harry4203 (450) PRO, 15 jaar geleden

wat versta je onder de turbo een beurt laten geven?? het lijkt een beetje op een egr-probleem of een te lage turbodruk, maar daar is zo zonder meetgegevens weinig zinnigs op te zeggen.

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

het is een gok maar laat eens kijken of het inlaat spruitstuk niet erg vervuild is.
het zou wel eens kunnen dat hij daardoor te kort lucht naar binnen krijgt.

gr, steef.

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik zit ook te denken aan een tekort aan lucht. Luchtfilter is schoon ? geen geknikte slangen of verstopte slangen ?

jeroenmonteyne (0) PRO, 15 jaar geleden

Een zwarte rookpluim uit de uitlaat als je een roetfilter hebt lijkt mij wel heel eigenaardig!

Jan607 (0), 15 jaar geleden

[quote=jeroenmonteyne]Een zwarte rookpluim uit de uitlaat als je een roetfilter hebt lijkt mij wel heel eigenaardig![/quote]
Een rookpluim uit de uitlaat vond ik zelf ook erg vreemd gezien het filter... en ook als ik optrek bij het stoplicht zie ik in de achteruitkijkspiegel een ruime pluim... 'savonds in de koplampen van een achterligger is het genant, ook met 120km p/u. Als ik het gas intrap dan zie je het echt.

Zelfs mijn Renault Safrane 2.2dt, die ik hiervoor had rookte niet zo heftig. EN DIE HAD GEEN ROETFILTER. en was een stuk pittiger en zuiniger met zijn 250kg meer en 110 paarden. ( maar geen automaat)

NB.: wat betreft de service beurt aan de turbo.... Geel idee wat ze hebben gedaan maar iets met het schoonmaken en uitblazen etc... Ze hebben ook alle filters metname Luchtfilters en luchttoevoer schoongemaakt en/of vervangen. Hij reed toen wel wat beter......maar nog steeds....

Maar kan een foutief geinstalleerd roetfilter de motor hinderen?? want dit is het enige dat niet door 'service Peugeot' is gedaan... dat is door een beunhaas gedaan waar deze auto vandaan komt, dat was een eis toen ik de auto kocht... dat stond niet in het onderhoudsboekje of het gedaan was. maar hij had toen al problemen met het recetten van de onderhouds teller etc....

Wat ik verder erg vreemd vind is dat boven de 3000 rpm ik de kleppen kan horen boven het geloei van de motor en de turbo... is dat normaal??
Want wat zou een overmatige roetproductie kunnen veroorzaken in de motor...? Zo erg dat het uilaatsysteem het niet meer aankan...

Kapotte of versleten injectoren?
Kapotte kleppen of zuigerveren? ( hij gebruikt geen druppel olie)
En WAT is dat 'EGR'probleem.... daar had ik al eerder iets over gelezen... Wat is het en wat doet het??

MVG Jan

Jan607 (0), 15 jaar geleden

Oh en weet iemand waar de grafische unit zit van de boordcomuter....die het scherm aanstuurd....want ik heb er een los contact in zitten!! Zie mijn ander onderwerp: 'Beeldscherm problemen 607'

thanx

SV (0) PRO, 15 jaar geleden

Hoi Jan,

Een egr klep is een klep die tussen de uitlaat en de inlaat is gemonteerd.
Hij laat bij rijden in deellast uitlaatgassen terug de inlaat in lopen om zo de motor schoner te maken.
het nadeel kan je al zien aankomen> vuile uitlaatgassen terug in het inlaatsysteem is niet echt ideaal.
ik las dat je het tikken van de kleppen boven het motorlawaai uit hoort dat is niet normaal.
het zou ook kunnen dat de distributie niet op tijd staat en dat bij hoge toerentallen de kleppen de zuigers licht aantikken.
ook dan heb je tekort cylindervulling (lucht tekort) en gaat hij roken.
aan het monteren van het roetfilter kan je niet echt veel verkeerd doen dacht ik zo (tenzij beunhaas Enz....)

gr, Steef.

Jan607 (0), 15 jaar geleden

aan het monteren van het roetfilter kan je niet echt veel verkeerd doen dacht ik zo (tenzij beunhaas Enz....)

Het probleem is dat ik het idee krijg dat hij hem heeft schoongemaakt en een vriendje bij peugeot de computer heeft laten resetten om hem uit de safe mode te krijgen!!!!


Verder Thanx voor de info..... wat jij zegt geeft mij weer moed.....

Ik denk dat als het een combinatie van de twee is er een soort visueuze cirkel ontstaat die deze problemen ZEKER kan veroorzaken... ik ga het vragen bijmijn garage Nefkens!!


Thanx

patje78 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is een 16 klepper toch?Wat me zo ff invalt is dat er ergens een hefboom graag afbreekt van de egr,is een kunststof armpje.Ik zou het morgen even moeten opzoeken want ik weet zo ff niet meer waar die zit.

Gr Pat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 607 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum