Hoi allemaal,
Ik heb recent een Peugeot Partner 1.2 benzine gekocht. Het betreft een model Tepee manueel 5 bak.
Ondertussen heb ik 2 keer het volgende probleem voorgehad:
Tijdens het rijden begint de motor in te houden en te bokken, voelt als storing in het onstekingssysteem.
Er is totaal geen vermogen meer en de response op het gaspedaal is ook helemaal weg.
Na een kleine halve minuut stotteren en inhouden verschijnt op het display: "Storing in motor, laat dit verhelpen".
De koelventilator(en) draaien op volle toeren ook als het contact is uitgeschakeld.
Als ik de wagen, na veilig aan de kant gezet te hebben, uitzet en na enkele seconden terug start; draait de motor terug zoals het hoort en is het motorvermogen terug oké.
Het lampje van het motormanagement blijft wel aan, meldingen op het display zijn weg en enkel terug te roepen via het logboek.
De eerste keer is dit voorgevallen op een kleine 800km en nu weer op 1300km.
De brandstof zou, volgens de garagist, de oorzaak kunnen zijn.
Tanken bij pompstation A best niet meer doen maar beter tanken bij station B. (ik tank echter steeds bij een merken pompstation)
Super 98 heeft de voorkeur, wat ik dan ook tank, maar mag volgens mij geen probleem geven bij een nieuwe wagen.
Ik heb bij de eerste storing geen code gekregen van de man achter de desk maar hij vertelde mij dat de storing betrekking had op de brandstofdruk.
De storing zou tijdelijk zijn en het contact uit en terug aan is genoeg om de storing op te heffen.
Iemand een idee of ervaring met dit probleem?
Ik ga de wagen morgen terug brengen naar de Dealer, hopelijk kunnen ze mijn nieuwe wagen kunnen depanneren, dit is niet leuk.
Maar mocht iemand hier iets meer weten betreffende mijn probleem, dan weet ik toch misschien iets meer dan dat de tankstations "slechte benzine" afleveren.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vergeet die zogenaamd slechte brandstof maar, hier is meer aan de hand.
Dat de koelventiolatoren op volle toeren draaien, wijst op een probleem met een temperatuur sensor of een te hoge motor temperatuur.
Vraag eens welke foutcode(s) men uitleest. Liefst de exacte tekst en het nummer.
iedere moderne peugeot stuurt bij een motorstoring de koelvinnen op vol vermogen aan, dus dat hoeft echt geen temp probleem te zijn. er zal toch wel een probleem zitten in de brandstofdruk of gemeten brandstofdruk. heeft idd niks met goedkope brandstof te maken. dus neerzetten bij dealer en niet meenemen totdat ze iets concreets hebben gevonden.
wil je het chassisnr van de auto eens plaatsten?
Ik heb navraag gedaan naar de foutcodes:
P0191 en P3361.
Ik ben net de wagen gaan weg brengen en kreeg een zelfde Partner terug mee.
Deze rijdt echter volledig anders. Ander motorgeluid bij optrekken, herneemt vlotter en schakelen van 1 naar 2 kan met deze wagen zonder schokken.
Met mijn Partner lijkt het wel of ik m'n rijbewijs nog moet halen.
De vervangwagen lijkt vinniger, meer response maar dat kan eerder een gevolg en gevoel zijn van het motor geluid.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar