Peugeot 307 2.0 automaat: na koude start niet optrekkken

Bouwjaar: 2005

Na een koude start ongeveer 200m rijden en dan wachten voor een stoplicht gaat de motor moeilijk lopen en komt dan niet op toeren
om weg te rijden als je voor hij inzakt verhoogd stationair geeft
lukt het wel
Als ik van de week starte en dan even stationair liet draaien
begon de motor ook te schudden
als de motor op temperatuur is loopt hij prima
Bougies en bobine waren al vernieuwd

autobalk

Geplaatst door autobalk (0) PRO , lid sinds 22 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

EW10 motoren in de 307,onregelmatig lopen,klepstoters...
Wat ik wel eens doe,een halve liter ATF erin, flinke proefrit waarbij je ,(gecontroleerd) even de grenzen van het toerental op zoekt(ongeveer 205 km/h).Direkt aftappen, en vullen met een(overigens voor dezelfde motor in de 206 verplichte)goeie Full synthetische olie(mobil 1).En natuurlijk eerst wel het laatste computerprogramma erin.

autobalk (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik heb er nieuwe synt olie in en een reinigings middel
Een dealer had de auto al een update gegeven

oldtimer (0) PRO, 19 jaar geleden

En het probleem zit er nog in?
Koud compressie meten en als het niet goed is, de kop eraf.

autobalk (0) PRO, 18 jaar geleden

Hydraulische klepstoterreiniger en injectiepower van wynns
toegevoegd en flink gereden en het lijkt nu goed

autobalk (0) PRO, 18 jaar geleden

Het probleem is weer teruggekomen
Wat is een remedie om er helemaal af te zijn?
Zou een 0W30 olie kunnen of nieuwe hydraulische klepstoters?

De auto stond op 47000 km ,nu op 55000 km

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Mijn XU7JP4 motorblok liep ook zo K.zat gewoon 15W40 in .Overgegaan op synteties 5W40 en perfect.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Nogmaals, bij vorst compressie meten, niet goed,stoters eruit en klepgeleiders waarschijnlijk te krap.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldtimer, was hier ook niet iets met een gewijzigde hydraulische stoter merk ina o.i.d. Heb wel eens zoiets zien staan tijdens PPD traject.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan zou het ook in agir of zo moeten staan, zal eens kijken.Ik kan er zo effe niets van vinden.Misschien weet jij waar te zoeken Toni.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

In agir heb ik ook niets gevonden. Verder heb ik nog geen tijd gehad om eens uitgebreid te zoeken. Ik denk dat peugeot Frankrijk het pas in agir zet als er genoeg meldingen zijn over dit probleem die leiden tot een oplossing. Daar schort het wel eens aan.

wkhoek (0) PRO, 18 jaar geleden

klopt wel wat tony zegt. als je gaat storing zoeken via ppd dan geeft de pps op een geven moment aan dat je het merk klepstoters moet kontr. en vervangen als het het merk ina betreft. Diverse malen meegemaakt en daarna is het opgelost. Tevens uiteraard software evt op update contr.en smoorklep aanslagen inleren (met koude motor!)

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Toevalig net ook mee gemaakt met een EW10 in de 807,eerst distibutietiming controleren en als die goed is klepstoters vervangen.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Zijn die stoters makkelijk te controleren? Moeten de nokkenassen er af om om het merk van de stoters te kunnen zien ?

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Oldtimer, gefeliciteerd, je hebt een mijlpaal berijkt! Je zit over de 3000 berichten !!

kaacit (0) PRO, 18 jaar geleden

Bij citroen hebben ze ook last van dit probleem met de 2.0 motoren en daar worden klep stoter van een 1.8 gemonteerd als je wil kan ik je het onderdeel nr. wel door mailen het zij namelijk de zelfde motoren.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Ha. Ha. Ha. moet effe lachen, m'n vrouw en dochter schrikken,zitten achter m'n rug idols te kijken. Maar Toni,Ik weet het nog niet, heb een afspraak gemaakt voor over 14 dagen voor rep.Hebben het nu even veel te druk.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Druk,druk,druk. schijnt in meer werkplaatsen voor de te komen.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

En evengoed de rendementen zwaar onder druk,zou de fout bij de verkoop liggen?? Dat die jongens proberen de kosten af te wentelen op de grootste groep?De jongens in het ketelpak.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Volgens mij is het de fout van de europese regelwetgeving die de peugeot wel erg ver doorgedreven heeft.En wat denk je van de reorganisatie van ons dealer netwerk? Allemaal onder het mom van de europese regelwetgeving! Daardoor zijn de investeringen veel groter geworden en de marges veel kleiner,zowel bij verkoop als aftersales. Voor de kleintjes is het eigenlijk helemaal kapot gemaakt. Het doel van de wet van Monti was toch uiteindelijk dat het goedkoper voor de consument zou worden en dat die vervolgens overal waar die maar wou een nieuwe auto kon kopen? Volgens mij is daar bitter weinig van de tercht gekomen.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

We wijken geloof ik een beetje af van het onderwerp, Als ik het goed begrijp moeten de nokkenassen er dus af voor controle van de stoters.

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

'k heb me dr eigenlijk nog niet verder in verdiept,ga stoterbussen bestellen en erin zetten, zie op de dag zelf wel hoe.En misschien ook door wie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.