auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 205: na ongeluk niet meer starten

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100 tu motor

heej mensen k heb laatst een ongeluk gehad met me auto nou was de bumper ventilator huis en de radiateur kapot . nadat ik alles weer op gebouwt heb met onderdelen van een sloperij en afgevult heb met koelvloeistof wilde hij niet lopen. hij krijgt wel een vonk maar hij krijgt geen spanning op de brandstof pomp, k heb al een constante plus op de pomp gezet waardoor die dus wel liep( de pomp) maar hij wilde niet starten zal wel omdat hij de motor dan verzuipt. k heb ook al geprobeert de stekker van het relais door te verbinden werkte ook niet (relais L.V op het op het schutbord). nou zei een collega van mij dat er een ongevallen sensor op zat, die heb ik gevonden zat op de radiateur in de stekker zitten 2 draden bijden heb ik er massa op, als k die door zou verbinden en hij zou kapot zijn zou de motor moeten lopen. maar dat deed hij ook al niet. Nu ben ik eigelijk einde raad, als iemand nog iets van een sugestie heeft wat mijn probleem zou oplossen laat dan ef een berichtje achter.

Petter.

Geplaatst door

Petter (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Indien de botsknop in orde is, dan heb je brandstofinspuiting. ik denk dat je probleem in de ontsteking zit. Controleer de bougies en indien deze nat zijn ligt het aan de ontsteking. Wanneer de bobijn stuk is kan het zijn dat je toch een vonk hebt, echter niet krachtig genoeg. Het beste is op de sloop een klasieke bosch bobijn te gaan halen en te vervangen door de originele. De stekker van de bobijn heeft 4 aansluitingen nl. 2 massa's en 2 plussen. Verbind de 2 massa's met elkaar en de 2 plussen. Zo heb je 2 aansluitingen voor op je boschbobijn. Als laatste zou ik eveneens het electronische blokje op je delco vervangen en je zal zien dat de bougie veel beter vonkt.

Kurt C 0

18 jaar

maar als ik er van boven brandstof in de inlaat giet en hem dan start slaat hij aan dan loopt hij even totdat de brandstof op is die ik er in heb gegoten. dus ik kan nix anders verzinnen. het enigste waar ik nu nog aan denk is dat me computer kapot is. en er zit niet echt een botsknop op maar het is meer een sensor volgens mij, het is een aluminium buisje met een stekker eraan met 2 aansluitingen waar ik bijde massa op heb.

Petter 0
badge

18 jaar

Zit er bij de computer, niet nog een relais. Bij mijn auto in elk geval wel, en die is voor de pomp. Bij mij zitten dan verder nog 2 groene bij de linker voorpoot en deze zijn voor injectie en claxon.

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

hmmmm bedankt ik zal ens een kijkje nemen.

Petter 0
badge

18 jaar

Het gele relais bij je ECU is van de brandstofpomp idd. Alleen die 2 groene relais bij je linkervoorpoot(van je auto;) ) zijn bij mijn weten van je radiateurfan. Als het goed is zit er nog wel een zwarte van je claxon idd, maar dat is allemaal niet interessant...
Misschien handig te vertellen watvoor motor je hebt, want de reacties tot nu toe gelden alleen voor xu-motoren..

PSAturbo 0

18 jaar

het is een TU motor een 4cilinder 1100 cc motor met monopoint injectie. en bij me ecu zit kan ik geen relais vinden . de ecu kun je zo zien hangen in het dashbord vak open en bloot. heb hem nog steeds niet aan de gang.

Petter 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.