close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406SVDT: Nagloeien

Bouwjaar: 1997

Weet iemand hoe ik het nagloeien kan controleren van de gloeikaarsen?

De tijdsduur en bij welk voltage dit moet gebeuren.

Waar en wat moet er gemeten worden?

Zou dit graag willen nazien omdat ik de gloeikaarsen vernieuwd heb na startproblemen op 60.000km ( ééntje zat defect )

en de motor slaat nu nog steeds 1 op de 3 keer pruttelend aan.

Misschien zijn er typische zaken waar er moet opgelet worden.

Geplaatst door

Debouver Denis (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De spanning op de gloeibougie's,sorry jullie noemen het gloeikaarsen, is gewoon de accuspanning tijdens het gloeien .

De gloeitijd is dan ook eenvoudig te controleren door een spanningslampje op de eerste gloeibougie te zetten, je zult dan ook zien dat hij veel langer gloeit dan dat het lampje brandt.

Vraagje, heb je op 60.000 km alle gloeibougie's vernieuwd, en zo ja,waren dat wel de goeie,het komt nog wel eens voor dat het verkeerde type wordt gemonteerd.Verder is het mogelijk dat de aanhechtingen van de kabeloogjes op de draad tussen de gloeibougie's slechte verbindingen geven,dit komt ook nog wel eens voor.Op 60.000 km is ook het brandstoffilter vernieuwd,als de auto toen tenminste z'n eerste grote beurt heeft gehad,het is dus ook nog mogelijk dat er iets valse lucht getrokken wordt in het brandstoffilter wat ook hetzelfde effect ongeveer geeft.

Zo, dit was weer een lesje autotechniek, doe er je voordeel mee.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.