close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 405: nagloeitijd

Bouwjaar: 1990

beste forumleden.

ik heb nog een fijne 405 diesel [xud 9] die nadat ik de motor koud start even goed loopt [3 seconden] daarna slaat 1 cylinder af en toe over en rook, na ongeveer 500 meter rijden is probleem over.
kleppen gekontroleerd, [1 van een inlaatklep iets te weinig speling, klep is echter wel vrij 0.06 koud gemeten. wil alle kleppen wel stellen maar de distributie en nokkenas verwijderen is nog wel een klusje.
ik vermoed zelf dat het in de nagloeitijd zit, vraag is echter hoelang moet er nog spanning op de gloeistiften staan nadat de motor gestart is?
btw: onderblok heeft zo,n 400.000 gelopen, cylinderkop zo,n 750.000 km

Geplaatst door

maxwin (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Maxwin,

Ik vermoed dat die ene gloeibougie aan vervanging toe is ook al omdat je vermeldt dat een cilinder af en toe overslaat, als het wel die ene gloeibougie is zou ik ze gelijk allemaal vervangen scheelt je gelijk wat werk, de anderen zullen dan ook snel volgen, kijk wel uit bij het vervangen, het beste kun je ze na een beste rit vervangen, in koude toestand breken ze sneller en dan heb je een probleem, voorzichtig verwijderen dus!!!
Veel succes!

Eddy.

fikshetzelf 0

19 jaar

heb het blok uitelkaar gehaald, omdat cylinder 4 te weinig compressie had, zuiger stuk , stukje veer was gebroken waardoor er een ovaal gat was ontstaan bij de bovenste zuigerveer.
cylinderwand beschadigd door het stukje veer wat afgebroken was.
vandaag alles weer in elkaar gezet met zuiger uit een ander xud 9 blok.
maar compressie is nog te laag, loopt de eerste minuten op 3 cylinders.
komt omdat de beschadiging in het compressie gedeelte zit.
conclusie: ander motorblok, en dan zoeken naar een turbodiesel.

maxwin 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.