👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Mijn 405 GRDT uit 1994 met 260.000 km start onbehoorlijk. Inmiddels zijn de kleppen gesteld (inlaatklep stond dicht), maar nog steeds loopt de motor even op drie cilinders, komt er even een blauwe, stinkende rook uit de uitlaat en verlies ik koelvloeistof. Is het de koppakking lek (motortemperatuur loopt echter niet te snel op en blijft keurig op 80 graden staan) of is een scheur in de cilinderkop(pen) de boosdoener? Hoe kan ik daar achter (laten) komen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
Af (laten) persen van het koelsysteem zou uitsluiting moeten geven over het koelvloeistofverlies.Een vulpot op het koelsysteem bij draaiende moror en het kijken naar opsteigende luchtbellen moet uitsluitsel geven over de koppakking.
20 jaar