De 405 staat bekend om zijn veercomfort. Toch vertoont mijn exemplaar rare fratsen. Klacht treedt vooral op als de auto een nachtje heeft stilgestaan; is er langer mee gereden, dan hoor ik het minder. Ook is het bonken erger wanneer ik met koude motor wegrijd, dan met een warmgereden motor. Klacht is voorgelegd aan dealer, die speling in stuurhuis (later vervangen) en defecte stuurkogels vaststelde (ook vervangen). Beide reparaties leverde echter niets op. Ook de stabilisatorstangen, en schokdempers zijn recentelijk vervangen, maar zonder resultaat. Moet ik dan de silent blocs vervangen (hoe lang is men daar mee bezig?). Of ligt het ergens anders aan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb een 405 break gld uit 1991. Je wil niet weten hoe het ding bonkt en rammelt in z'n ophanging. Nadere studie van alle rubbers leert dat het een en ander aardig wat droogtescheurtjes heeft. Het orgineel bedoelde dempgedrag zal mogelijk "wat" veranderd zijn.
Het ding is steeds door de keuring gekomen, er is dus kennelijk niets onveiligs aan de hand. Dat het stiller moet kunnen weet ik - de vraag is alleen tegen welke kosten en is het de moeite waard?
als het iets is dat ik zelf zou kunnen vervangen tegen weinig kosten, zou ik het onmiddelijk doen. Nu is het gewoon een prettig vervoermiddel, met 280000 op de klok.
Oplossing van het probleem: fuseekogels vervangen.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar