Hallo mijn auto heeft het linker voorwiel te veel camber, wat ik al gedaan heb is nieuwe draagarmer ,stabilisator stangen en veerpoten gemonteerd.
Ik zie wel dat er een gebruikte wielnaaf is geplaats door de vorige eigenaar dit is te zien aan de letter L wat met een stift erop geschreven staat.
Nu is mijn vraag wat kan ik er nog aan doen om de camber te verhelpen omdat mijn banden schuin afslijten (auto is uitgelijnd met 3d apparatuur)
Graag reactie op mijn vraag
Geplaatst door Stokbroodje , lid sinds 2 maanden geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Beunhaas PRO, 2 maanden geleden
Teveel camber bij een oud model Partner kan komen door :
1- klap gemaakt en de boel is verbogen, dat kan w.s wel gecorrigeerd worden door een schadereparateur
2-Fuseekogel gemonteerd , die was bestemd voor een auto zonder- dan wel met stuurbekrachtiging, maar dus niet wat jouw auto heeft., oplossing is de goede te monteren
Overigens is niet camber , maar niet kloppende sporing de meest voorkomende oorzaak van scheef afslijten.
In het algemeen geldt: teveel toespoor> banden slijten aan buitenkant af, bij teveel uitspoor het omgekeerde.
Beunhaas PRO, 2 maanden geleden
Hetzelfde geldt ook voor een 206 trouwens....
Maatregel 1 : sporing controleren.....
Hans4040 PRO, 2 maanden geleden
Heb je een uitlijn rapport gekregen?
Plaats dat hier eens.
Bandenmannetje PRO, 2 maanden geleden
Heb je wel de juiste wielen eronder liggen
JGC, 2 maanden geleden
Is je achteras wel recht? Bij mijn SW zat een gereviseerde as met 1cm hoogteverschil. Dan staat je hele auto scheef bij het uitlijnen.
Beunhaas PRO, 2 maanden geleden
Door aan 1 kant afwijkend camber kan je wagentje misschien redelijk rechtuit lopen, maar de eenzijdige afwijking heeft ook een eenzijdige afwijking van de sporing tot gevolg (terwijl de gezamenlijke sporing kan kloppen)...
Hoew dan ook, moet het afwijkend camber gecorrigeerd worden, en meesta moet dat door het subchassis weer in model te trekken, of te vervangen, een ander subschassis is vast makkelijk te vinden voor een 206....