close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Niet aanslaan 1.4 HDI

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4HDI

Beste mede monteurs:

We hebben een 206 1.4HDi (8HZ) die niet aanslaat.
Had geen pompdruk en vervuiling het brandstoffilter.
Pomp en filter vervangen .
De Volgende fouten blijven in het systeem staan en gaan niet weg: P0402-P0087-P0113-P0102-P0193-P0463.
Met diverse testers geprobeerd.
Bedrading op breuken en andere onregelmatigheden gecontroleerd (niets zichtbaar).
"Loopt"wel op remreiniger.

Elke tip is welkom,bvd John

Geplaatst door

JOHN5671 (50)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

moet de pomp niet aangeleerd worden?
Geen transponderprobleem?
wel 5volt vanaf computer?

(ik roep ook maar iets hoor)

maarten4874 0
badge

12 jaar

Ik zou eerst eens kijken hoeveel brandstofdruk hij wel heeft.
Lekke verstuiver? Retour al eens gemeten?
Heb hier een gehad met een slechte verstuiver, kon hij ook niet genoeg druk opbouwen.
Die P0463 word soms veroorzaakt na lang doorstarten en niet aanslaan.

En die fouten (na het wissen) komen die op contact al terug of na het starten?

Fouten komen direct terug.
Je hoeft niet te starten!!

JOHN5671 50
badge

12 jaar

Heb je van al die onderdelen (foutcodes) voedingspanning en massa al eens gecontroleerd.

p0403 is probleem met je egr
p0087 hogedruk diesel te laag ter referentie waarde
p0113 probleem met inlaat temperatuur
p0102 probleem met luchtmassameter te laag hoeveelheid lucht dat gemeten wordt
p0193 hogedruksensor signaal probleem
p0463 te laag brandstofniveau probleem met de sensor

de belangrijkste codes zijn p0193 en p0087
hiervoor zou ik de aanraden om op de hogedrukpomp de druk te meten met een aparte meter, voor peugeot dealer is dit specaiaal gereedschap
als druk op 2bar staat en je heb goeie diesel stroom naar toe
dan is het probleem de pomp ivm geen druk opbouwd
druk moet minimaal 300bar zijn
meet je dit wel dan controleer via laptop welke druk het systeem levert volgens de sensor op de commonrail
geeft deze verkeerde waarde dan kan ook hier het probleem zitten in de sensor
je zegt zelf dat je de pomp hebt vervangen maar toch conroleren
heb keer gezien nieuwe pomp en bleek toch kapot te zijn
en ook daar kwam dat door vervuiling van diesel
pomp was toen volledig mechanische gemaakt, beide kleppen verwijdert en dummy erin gezet, kwam niet boven de 2 bar uit
tevens meet de retour van je verstuivers, net zoals universeel11698 zegt als er een verstuiver open blijft staan dan geeft dit ook het probleem
verder mag bij deze verstuivers nooit de stekker bij lopende motor afgetrokken worden ivm dan de verstuiver in betreffende stand blijft staan
gaat om een piezo verstuiver, als dit wel is gedaan dan zou het kunnen dat 4 nieuwe verstuivers erin moeten gaan

verder wat bij de 1.4hdi vaak voorkomt is dat de lagedrukleiding achter op het blok onder de luchtfilterhuis door scheurd
je ziet geen lekkage maar als hij eenmaal gelopen heeft verliest hij toch zijn diesel en komt er lucht in
hiervoor zou je kunnen controleren door systeem op druk te zetten en dan te starten, je mag in retour geen luchtbellen zien

p0102 is waarschijnlijk een gevolg van storing p0403
lmm gaan nauwlijks kapot wel de egr klep
echter meet wel de computer na ivm al vaak zat bleek dat de egr de computer inwendig de eindtrap heeft opgeblazen gevolg computer defect

als mechanisch blijkt ok te zijn dan pas electrisch gaan kijken
je zal de electrische schema kunnen bijpakken en elk betreffende onderdeel waar je storing hebt de bedrading controleren of deze niet onderling contact maakt en/of niet onderbrokken zijn

geen gevalletje bm34 (zekeringkast motorruimte) overleden. je moet m.i. toch eerst zo ver zien te komen dat je iig na alleen op contact zetten geen storingen meer hebt.

harry4203 2650
badge vip badge

12 jaar

Ben het met harry4203 eens, eerst van die onderdelen voeding/massa controleren.
Moet haast wel een voeding probleem zijn, zoveel fouten die meteen terug komen.

hij loopt enkel op remmenreiniger logisch dat er storing te lage druk in komt
een diesel heeft brandstof nodig
normaal ga je beginnen met testen op drukken lage druk en hoge druk
je kan je afvragen of er een keer benzine is getankt daar kunnen de huidige systemen niet zo goed tegen

andreas08 0
badge

12 jaar

Diverse aansluitingen en bekabeling reeds gecontroleerd.
Heb wel 12 volt op luchtmassa meter?? aansluiting 4 vanaf de BSM , dacht dat het 5volt moet zijn?
Verstuivers getest op lekkage--alle vier gelijk.
Brandstof ook vervangen (ruikt vreemd).
Set andere electonica gemonteerd (BSI,ECU en sleutel,niet 100% juiste type) dan wel brandstofdruk.
Maar de meeste fout code's blijven gelijk!!
Heeft neiging tot aanslaan ("1-slag") maar slaat verder niet aan,ook niet met remreiniger.

JOHN5671 50
badge

12 jaar

Diverse aansluitingen en bekabeling reeds gecontroleerd.
Heb wel 12 volt op luchtmassa meter?? aansluiting 4 vanaf de BSM , dacht dat het 5volt moet zijn?
Verstuivers getest op lekkage--alle vier gelijk.
Brandstof ook vervangen (ruikt vreemd).
Set andere electonica gemonteerd (BSI,ECU en sleutel,niet 100% juiste type) dan wel brandstofdruk.
Maar de meeste fout code's blijven gelijk!!
Heeft neiging tot aanslaan ("1-slag") maar slaat verder niet aan,ook niet met remreiniger.

JOHN5671 50
badge

12 jaar

heb je nou die bsm al uitgewisseld??

harry4203 2650
badge vip badge

12 jaar

Ja, twee verschillende gebruikte geprobeerd!!

Ook nog van eigen rijdende bolide geprobeerd.
Oude van defect auto in mijn berlingo 2.0 HDI===slaat gelijk aan en loopt goed.
Mag de BSM dan toch wel uitsluiten!

groeten John (en bijna brandende 206)

JOHN5671 50
badge

12 jaar

Na nog wat meetwerk(met ANWB hulp) toch maar een collega gevraagd er na te kijken.
Heb de auto bij "AMT Bram" gebracht voor een second opinion.
Ook Bram kwam niet verder in het systeem,dacht ook aan draadbreuk/sluiting.
Kwam er wel achter dat het ecu niet werd vrijgegeven.
Lijkt op storing BSI. In de BSI stonden steeds geen storingen!! (wel in het ABS==geen snelheid signaal).
Heb in het menu van de PPS tester de BSI met ECU "gekoppelt" (weet niet meer de juiste benaming),moest de beveiligscode invoeren.
Motor sloeg gelijkt goed aan!!! Alle storingen weg na het wissen.

JOHN5671 50
badge

12 jaar

gek, niet de eerste keer dat ik meemaak dat de bsi iets kwijt is, zelfs al complete lege bsi meegemaakt, had zijn eigen gewist toen
maar inderdaad als hij niet gekoppelt is zal hij ook nooit aanslaan ivm je startcode niet voereen komt
blij dat het opgelost is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.