auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406 SVDT: Niet normaal aanslaan bij koude motor

Bouwjaar: 1997

Mijn 406 met 60000km start bij koude motor niet meer zoals vroeger.

Nochtans zijn de gloeikaarsen + kabelbrugje reeds vervangen.

Ik heb de indruk dat het oranje lampje bij koude motor niet meer zolang brand als vroeger.Wat bepaalt de tijd van het voorgloeien?

Met een tester heb ik de spanning op de kaarsen reeds gemeten bij een ijskoude motor.

Spanning bij voorgloeien enkele sec en zelfs tot 1.5 minuut nagloeien.

Wie heeft nuttige tips voor mij , alvast dank bij voorbaat.

Geplaatst door

Debouver Denis (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

controleer even het vacuum slangentje die recht boven in zit op de docuur deze willen nog wel eens inscheuren en die regelt ook het stationair gedeelte dus aan de rechterkant vlak boven de kleppendeksel

Is het een 90 of een 110 pk. M.A.W.een XU9ted of een XU11ted motor oftewel een 8 of een 12 klepper.De tijd van het voorgloeien wordt mede bepaald door een groene sensor op het thermostaathuis.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Sorry dubbel '

oldtimer 0
badge

20 jaar

Is mischien kortgeleden de distibutie vernieuwdt. Heb ooit eens één keer gehad dat de poulie los zat en het tandwiel van de distibutie was uitgeslagen.Gaf ongeveer hetzelfde effect.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Dit is een 90pk versie.Slangetje is niet gescheurd.

Kan ik een bepaalde weerstand meten bij een bepaalde temp voor de groene sensor? Waarschijnlijk is dit de sensor aan de achterzijde van het brandstoffilterhuis dat je bedoelt Oldtimer.

Als ik de auto de eerste maal start smorgens dan gaat het lampje vrij vlug uit ( vroeger dan enkele tijd terug heb ik de indruk ) De motor pruttelt wat tegen kletterd maar slaat wel aan , weliswaar met een blauwe rookpluim.Daarna draait hij normaal en heb ik geen problemen meer.

Heeft er iemand nog goede tips? Dank bij voorbaat.

Hierbij de waarde's voor de temperatuursensoren.



Weerstand (ohm) temperatuursensors

bij 10 °C 3530-4100

bij 20 °C 2350-2670

bij 30 °C 1585-1790

bij 40 °C 1085-1230

bij 50 °C 763-857

bij 60 °C 540-615

bij 80 °C 292-326

bij 90 °C 215-245

bij 100 °C 165-190

RDijkstra 0

20 jaar

Haal de stekker er gewoon eens af en probeer dan eens koud te starten.

oldtimer 0
badge

20 jaar

ja, beste oldtimer Jansen een werkplaats handboek geeft hierover meestal wel uitsluitsel

groeten Reinder

RDijkstra 0

20 jaar

Maar met die 3 kasten met boeken op je rug fietst het zo slecht naar huis.Groeten Oldtimer

oldtimer 0
badge

20 jaar

ja dat kan ik me voorstellen, maar je hebt tegenwoordig ook cd-roms, daar wordt je tas een stuk lichter van.

groeten reinder

RDijkstra 0

20 jaar

Zijn dit de weerstandwaarden voor de groene sensor jongens?

ja voor de meeste temperatuur sensoren van je motor.

RDijkstra 0

20 jaar

Is er een mogelijkheid tot het verkrijgen van een kopij van de CD rom ?

Dank U Reinder



RDijkstra 0

20 jaar

waar ? meer in detail a.u.b.





RDijkstra 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.