Hallo,
Een vraagje heb een peugeot 307 binnen gekregen als bouwpakket..
Alles al losgehaald en in een grote doos.
Distributie gesprongen was de oorzaak.
Nu kopje laten reviseren en de boel terug bouwen.
Maar de nokkenassen en tandwielen liggen dus ook doorelkaar.
Mijn vraag is dus:
Zijn de nokkenassen uitwisselbaar voor in en uitlaat?
En welk tandwiel hoort waar : er is een tandwiel met de letter A en een tandwiel met de letter E
Ikzelf denk dat de A bij de uitlaat hoort en de E bij de inlaat.
Waarbij ik denk dat A voor auspuff staat en E voor einlass....
Wie kan mij het juiste vertellen zodat de auto snel weer rijende is..
Bij voorbaat dank
Groet
Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
jammer joh, a is inlaat, e is uitlaat. nokkenassen zijn helaas ook verschillend. ik hoop voor je dat daar ook ergens een a en een e op staan.
A = Inlaat en E is Uitlaat A= ? en E is Exaust.
Te laat zie ik !
a is admission (inlaat)
trop tard, oftewel idd te laat.
Markering van de nokkenassen :
7h : Inlaatzijde
8h : Uitlaatzijde (/)
Veel wijzer word je er waarschijnlijk niet van, en de plaats van deze markeringen is ook onduidelijk, maar kijk eens op de kop (tandwielzijde) van de nokkenassen.
die staan ergens in het midden en ook daar zijn nog weer 2 soorten van. Maar als er eentje klopt weet je tenminste wat dat is en moet de ander dus de op de andere plaats .
op de nokkenassen staan beide een letter A.
maar volgens mij staat bij een peugeot cilinder 1 niet in bdp.
anders zou je de nokkenassen op de juiste timing kunnen leggen met de afstelpunten.
heb wel gevonden dat de assen gelijk zijn op 1 ding na: de uitsparing waar de spie van het tandwiel invalt zit op een andere plaats.
Wie weet waar anders de nokken heen wijzen op het moment van afstelling dan zou ik ook kunnen uitsluiten welke as waar hoort lijkt me.
Bijvoorbeeld : op timing wijzen nokkenvan inlaat cilinder 4 naar inlaatspruitstuk en nokken van uitlaat wijzen naar uitlaat bij cilinder 2 dan kan ik ze zo leggen en moet het opgelost zijn lijkt me
hoop dat iemand me kan helpen
Tussen de nokken van de 2e en de 3e cilinder staat een nummer,
5 = inlaat
1 = uitlaat
hoe is de distributie eigenlijk gesprongen? te lang gewacht met het tijdig vernieuwen van de riem?
Het tussentijds springen is volgens mij zeldzaam bij een tu5jp4
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar